جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ جانشین دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه قدس و فلسطین قابل تقسیم نیستند، گفت: نمی شود وحدت داشته باشیم، ولی کنار مقاومت نایستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیرکل حزب الله لبنان امروز شنبه سوم آذرماه در اولین روز سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در سالن اجلاس سران تهران، گفت: مسئله فلسطین بالاتر از اشغال قدس، اشغال افکار و ارزش‌های معنوی است.

وی با اشاره به اینکه اشغالگران قدس به دنبال از بین بردن توان مردم منطقه است با هدف تسلیم شدن امت اسلام هستند، اظهار کرد: بعضی حکام دنیای اسلام به دنبال عادی‌سازی روابط با اسراییل هستند و هرسه جناح سازش و اسراییل و آمریکا دست به دست هم داده اند تا فلسطین را در اشغال نگه دارند.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر این که فلسطین مسئله محوری جهان اسلام و قدس هم مسئله محوری فلسطین است، گفت: قدس قابل تقسیم به قدس شرقی و غربی نیست؛ فلسطین مثل برگ زیتونی است که قابل تقسیم نیست و قدس سرزمین مقدسی است که قابل جدا شدن نیست.

وی افزود: وحدت یعنی کنار هم باشیم و برای آزادی سرزمین فلسطین و نیز برای مقابله با دسیسه های بین المللی و منطقه ای کنار هم بایستیم و از دیگران تبعیت نکنیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: جمهوری اسلامی ایران نماد و پیشتاز تحول اسلامی است و این تحول در مسئله قدس و فلسطین همه معادلات را تغییر داد و امروز دیگر فلسطین یک مسئله شخصی نیست.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه به دنبال این هستند که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود، اما مقاومت احیا شده و با پایگاه های اسرائیلی، آمریکایی و تکفیری مقابله کرد.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: باید در میدان بمانیم هرچند مشکلات زیاد باشد، همانند راهپیمایی‌های بازگشت که ابتکاری در مسیر بوده است.

وی اظهار کرد: آمریکا نمی تواند هضم کند که مقاومت چهل سال است که سختی ها را تحمل می کند و در برابر اشغالگری می ایستد.

شیخ نعیم قاسم با بیان این که نمی شود وحدت داشته باشیم، ولی کنار مقاومت نایستیم، افزود: وحدت امروز به برکت رهبری آیت الله خامنه‌ای قوی است و ایشان راه درست را به ما نشان می دهد؛ ایشان محکم ایستاده و در برابر طوفان‌ها مقاوم است.

وی خاطرنشان کرد: وحدت راه حل همه مشکلات جهان اسلام است. ما باید از مقاومت و وحدت دفاع کنیم و موضع مقاومت حزب الله موضع همه طوایف لبنان است.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان  در پایانگفت: ما پیروزی های زیادی به دست خواهیم آورد و خون مجاهدانمان را به ثمر می رسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha