جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قدومی

حوزه/ خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران گفت: معامله قرن، اعدام و ذوب هویت منطقه است و بسیار خطرناک است و همچنان ضد این حملات و هجوم ها که از جمله آن معامله قرن است می ایستیم.

نخبگان و علمای اسلامی همواره در طول تاریخ در بیداری سازی ملت های مسلمان نقش بسزایی داشتند در دنیای امروز با وجود توطئه های استکباری و عبری و عربی که به عناوین مختلف در جریان است نقش علما بیش از هر زمان دیگر در بیدارسازی امت اسلام موثر و سرنوشت ساز هست.

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران در گفت‌وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به خیانت برخی از حکام عرب منطقه در قضیه فلسطین گفت: همواره تاکید می کنیم عادی سازی برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی خنجری بر روی کودکان فلسطین است و این موضوعات هیچ خدمتی به آزادی در جهان نمی کند.

وی افزود: معتقدیم رژیم صهیونیستی دلیل هرج ومرج و نا امنی در جهان است و فقط منحصر به فلسطین نیست، بلکه در تمام جهان و سرزمین های دیگر هم عامل نا امنی است.

عادی سازی برخی از کشورهای عربی جنایتی در حق امت اسلام هست

قدومی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی خطرناک ترین رژیم برای امنیت و صلح در جهان هست و برای همین از خداوند می خواهیم ما را بر این دشمن یاری کند و از این رو ما عادی سازی روابط  برخی از دولت ها با اسرائیل را جنایت در حق امت اسلام و در حق آن کشور و ملتی که عادی سازی با اسراییل را انجام داده می دانیم.

نماینده حماس در تهران خاطر نشان کرد: در واقع عادی سازی روابط  با رژیم اشغالگر قدس سودی ندارد،‌زیرا تجربه نشان داده که تمام دولت هایی که از اسراییل تبعیت و پیروی کردند، چیزی در طول روابطشان با اسراییل به دست نیاوردند.

وی با اشاره به نقش علمای اسلامی در موضوع فلسطین در شرایط کنونی جهان اسلام گفت: نخبگان و به ویژه علمای مسلمان واجب و سزاوار است که دیدگاهی قاطع در قبال قضیه قدس داشته باشند، زیرا قرآن و سنت و حدیث رسول الله و آیات قرآنی آنها را دعوت می کند که قول حق را بگویند و بعد ایستادگی کنند و خودشان را اصلاح کنند و امانتی را که خدای سبحان و تعالی بر دوششان گذاشته ادا کنند و در مسیر و جهت آموزش دین و قرآن و سنت پیامبر(ص) قدم بردارند.

قدومی تصریح کرد: علاوه بر این، علما از نقش با اهمیتشان در میان ملت های منطقه آگاه باشند؛ چراکه اعتقاد ملت های منطقه و نگاه آنها به علما نگاه خاص و همراه احترام و تکریم و بزرگداشت است و از این نظر دارای جایگاه در نزد امت هستند.

نماینده حماس در تهران گفت: اگر می بینیم خللی وجود دارد، سزاوار است علما آن را معالجه کنند و دائما دارای رای و نظری ذی نفوذ باشند و فتواهایی که دعوت به سمت رژیم صهیونیستی و رابطه و گفت و گو با اسرائیل می کنند را تصحیح کنند و آن را جایز ندانند. شایسته است که علما امت را متحد کنند و با درگیری طائفی مخالفت کنند،‌ زیرا اسلام بزرگترین دین است و علما باید اسلام را مقدم بر همه حساب های شخصی و حزبی و مذهبی بدانند.

وی در خصوص طرح معامله قرن که توسط آمریکا و هم پیمانانش در سطح منطقه پیگیری می شود گفت: همانطور که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در کنفرانس وحدت صریحا معامله قرن را رد کرد، ما نیز در مقابل آنچه که در مقابل ملت ما دست به عادی سازی با اسراییل زدند آن را مردود می دانیم و ملت فلسطین نیز مصمم به مبارزه با این توطئه های ضد اسلامی است و در اینجا می گوییم معامله قرن اعدام و ذوب هویت منطقه است و بسیار خطرناک است و همچنان ضد این حملات و هجوم ها که از جمله آن معامله قرن است می ایستیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha