یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
زهرائیه نجف آباد

حوزه/ «ماهیت عرفان حلقه» در مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم بهارلوئی، معاون فرهنگی مرکز تخصّصی تفسیر و علوم قرآنی ام‌الائمه(س) نجف آباد، صبح امروز، در جمع طلاب مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد، منبع عرفان حلقه را به تصریح سرکرده آن، یک سری الهامات قلبی دانست و بیان کرد: انسانی که در مسیر سلوک الی الله قرار می‌گیرد و شروع به تزکیه نفس و مقابله با آلودگی‌های درون خود می‌کند، به مرور الهاماتی را درون خود دریافت می‌کند ولی به هیچ عنوان الهامات نمی‌توانند به عنوان منبع برای سایر افراد مورد استفاده قرار گیرند و این درحالی است که سرکرده عرفان حلقه حتی در مسیر سلوک الی الله هم نبوده است.

وی افزود: برای شناخت و تشخیص عرفان ربّانی از عرفان شیطانی سه نشانه وجود دارد که عبارتند از: شریعت، عقل و الگوی انسان کامل که بررسی های به عمل آمده از عرفان حلقه حاکی از این است که این جریان با هیچ کدام از نشانه ها تطابق ندارد و یک جریان کاملاً انحرافی است.

خانم بهارلوئی به عقاید عرفان حلقه مبنی بر درمان بیماری‌ها و شفابخشی اشاره کرد و گفت:‌ اگر چه این جریان با نام درمان بیماری‌ها و شفابخشی، توانسته افرادی را جذب خود کند، اما با نگاهی به زندگی مستَرهای این گروه یعنی افرادی که به عنوان مربی برای تربیت سایرین معرفی می شوند درمی‌یابیم که نه تنها بر خلاف آنچه در ظاهر می گویند که بیماری ندارند بلکه تقریبا بیشتر آنها از بیماری های روحی و روانی رنج می‌برند و زندگی آشفته‌ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: سرکرده عرفان حلقه با باورهایی که پیرامون حقیقت در جهان هستی، عدم لزوم واسطه برای رسیدن به خدا، بیمار بودن کلیه انسان ها و ... به دیگران القا می کند سعی در حذف دین، حذف ائمه اطهار به عنوان واسطه و قرار دادن شبکه شئون کیهانی به عنوان اصلی ترین واسطه در زندگی اشخاص دارد که با توجه به بررسی های به عمل آمده منظورشان از شبکه شئون کیهانی همان شیطان است.

کارشناس دینی در کلام آخر خود به اراده اشخاص اشاره کرد و گفت: فرد در این جریان با اراده خود از ابتدا تحت تسلیم شیطان در می‌آید و گوش به فرمان او می‌شود و برای نجات از این وضعیت هم تنها اراده شخص کارگشا است و با اراده خودش می‌تواند از زیر طوق شیطان خارج شود و نجات یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسعود IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    وقتی توضیحات کامل نباشد وهدف ماستمالی باشد مردم بیشتر کنجکاو می شوند.