پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رویداد خیریه مسلمانان کوئینزتاون برای راه اندازی مسجد دائمی

حوزه/ جامعه اسلامی شهر کوئینزتاون اخیرا نشست خیریه ای برای ساخت مسجد جدید راه اندازی کرده اند. به گفته بانیان تاکنون ۱۷۰ هزار دلار جمع آوری شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از odt، جامعه اسلامی شهر کوئینزتاون در نیوزیلند در پی یافتن مکانی برای ساختن یک مسجد دائمی هستند.

در یک نشست خیریه که در یکی از محوطه های شهری برگزار شد، مسلمانان برای جمع آوری کمک ها برای مسجد سازی اقدام کردند.

فیلیپ سنت پیرو یکی از بانیان مسجدسازی که در ماه می کمپینی در این رابطه تشکیل داده، می گوید: جامعه اسلامی تا به امروز مسجدی برای خودشان نداشته اند. این بسیار عجیب است، زیرا ما بیش از 1 سال در این شهر اقامت داشته ایم و بسیاری کلیساها و مکان های عبادی مختلف اینجا فعالیت دارند، اما هیچ مسجدی نیست.  مهم است که مانند دیگر مکان های عبادی ما اینجا مکانی برای خودمان داشته باشیم، مکانی که در آنجا غذا بخوریم، به کودکانمان مذهب را بیاموزیم و غیرمسلمانان را با فرهنگ اسلامی آشنا سازیم.

سنت پیرو  که قصد دارد مکان یا ساختمانی را خریداری کند که از آن به عنوان مسجد برای مسلمانان محلی استفاده شود، گفت: بسیاری گردشگران مسلمان با اعضای جامعه محلی ارتباط برقرار کرده و دلشان می خواهد بدانند مسجدی اینجا هست که متاسفانه مجبوریم پاسخ منفی به آن ها بدهیم.

 

هم اکنون مسلمانان کوئینزتاون یک کلیسا را برای اقامه نمازهای جماعت اجاره کرده اند. افراد خیر از داخل و خارج از جامعه اسلامی تاکنون 170 هزار دلار کمک مالی به جامعه اسلامی کمک رسانی کرده اند و آن ها باید در این بازار رقابتی املاک در نیوزیلند، مکانی را برای راه اندازی عبادتگاه پیدا کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha