جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 859629
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
زائر سالمند پاکستانی با یک پا به زیارت حج رفت

حوزه/ یک زائر 68 ساله پاکستانی تبار که یکی از پاهایش را 50 سال پیش در تصادف قطار از دست داده، امسال موفق شد به زیارت خانه خدا مشرف شود و قصد دارد مراسم حج را به تنهایی ایستاده بر روی یک پا و تکیه بر عصایش انجام دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک زائر سالمند پاکستانی که 50 سال پیش یکی از پاهایش را در تصادف قطار از دست داده بود، به آرزوی دیرینه اش که زیارت خانه خدا بود دست یافته و برای انجام مراسم حج به مکه رسید.

محمد میمون، زائر 68 ساله پاکستانی پس از رسیدنش به مکه گفت: زندگی به یک اراده قوی احتیاج دارد و ما فقط می توانیم با امید و چالش زندگی کنیم. من خوشحالم که به اینجا رسیدم و به عصایم تکیه خواهد داد. و هر زمان که خسته شوم نیز دخترم با ویلچر به من کمک خواهد کرد.

محمد افزود از زمانی که پایش را 50 سال پیش تاکنون از دست داده هرگز اجازه نداده که ناامیدی کنترل زندگی اش را به دست بگیرد. وی با بیان اینکه هزینه رفتن به سفر حج را در طول حیاتش جمع آوری کرده گفت که بی صبرانه منتظر است در کنار دیگر زوار به عرفات برود و سعی می کند که رمی جمرات را به تنهایی انجام دهد تا تمامی مراسم حج را خودش تمام و کمال انجام داده باشد.

گفتنی است امسال نیز مانند سال های گذشته مسلمانان از سرتاسر جهان برای انجام فرایض حج خودشان را به خانه خدا رسانده اند.

حج، عبادتی واجب و از فروع دین اسلام است. حج مجموعه‌ای از اعمال است که در ماه ذی‌الحجه، در شهر مکه و اطراف آن انجام می‌شود. مراسم حج بزرگترین اجتماع مسلمانان است. گروه‌هایی از تمام فرقه‌های اسلامی در ایام حج در مکه گرد هم می‌آیند.

حج اقسامی دارد که رایج‌ترین آن، حج تمتع و برای مسلمانانی است که در غیر مکه و اطراف آن زندگی می‌کنند. سفر حج، با وجود شرایط، تنها یک بار بر هر مسلمان واجب می‌شود. حج با اِحرام‌بستن آغاز می‌گردد و با این کار، انجام‌دادن مناسک حج بر او واجب و برخی اعمال بر حاجی حرام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha