چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عید غدیر

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از توزیع بسته‌های غذایی در میان نیازمندان در روز عید غدیر خم که از محل موقوفات با نیات منطبق تهیه شده است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حجت‌الاسلام عظیم آسوده، امروز در نشست با خبرنگاران، با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی هم‌زمان با این دهه خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری دعای عرفه در بیستم مردادماه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص سراسر این استان، افزود: هم‌زمان با فرارسیدن روز عرفه در سراسر بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان خراسان شمالی و با حضور شهروندان ارادتمند به اهل‌بیت (ع) مراسم پرفیض دعای عرفه برگزار شد.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در امامزادگان شاخص استان از جمله امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، سید حمزه رضا (ع) شیروان، سید جعفر (ع) اسفراین و دیگر امامزادگان استان برگزار شد، گفت: دعای عرفه در مرکز استان خراسان شمالی از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ روز یکشنبه، بیستم مردادماه و در محل آستان مقدس حضرت سید عباس (ع) برگزار و به‌صورت زنده از شبکه استانی اترک پخش شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه علاوه بر برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در مراکز شهرستان‌های استان، در روستاها و بخش‌های خراسان شمالی نیز این مراسم برگزار شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری دعای عرفه در مراکز شهرستان‌های استان، مراسم پرفیض دعای ندبه در بقعه متبرکه امامزاده فخرالدین ایور جاجرم، بقعه شیخ مقدم الله‌آباد اسفراین، بقعه حمزه بن موسی (ع) مانه و سملقان، بقعه زین‌العابدین (ع) سنخواست، بقعه امامزادگان عبدالرحمن (ع) خرق شهرستان فاروج، بقعه ایوب پیغمبر گیفان و دیگر امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در دهه عید قربان تا عید غدیر خم که به دهه امامت و ولایت مزین شده است، علاوه بر برگزاری دعای عرفه، ویژه‌برنامه‌های متعدد و متنوع دیگری نیز در نظر دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی با مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه و آستان امامزادگان استان، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی متعددی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت ویژه‌برنامه‌های فرهنگی ازجمله شب‌شعر، محفل انس با قرآن کریم و حلقه صالحین و نشست انجمن یاوران وقف غدیر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مراسم فرهنگی با حضور و همکاری دانشکده علوم قرآنی شهرستان بجنورد، شاعران، دانشجویان، بسیج و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی از توزیع گوشت قربانی در میان نیازمندان در روز عید قربان و پس از برگزاری مراسم نماز عید قربان در شهرستان‌های سراسر استان خبر داد و افزود: پس از اقامه نماز عید قربان، گوشت‌های قربانی که با همکاری واقفان و خیرین هم استانی تهیه شده بود در میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری مراسم غبارروبی و ادای احترام به مزار شهدای مدفون در بقاع متبرکه استان در چهارمین روز از دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: با حضور خواهران بسیجی در چهارمین روز از دهه قربان تا غدیر و پس از برگزاری حلقه صالحین با محوریت غدیر، مزار شهدای مدفون در بقاع متبرکه استان غبارروبی می‌شود.

وی با اشاره به برپایی خیمه‌های خدمت رسان در مسیر کاروان شادی غدیر، اظهار کرد: در معابر منتهی به بقاع متبرکه و امامزادگان و در مسیر کاروان شادی غدیر خم ایستگاه‌های صلواتی برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده در پایان از توزیع بسته‌های غذایی در میان نیازمندان در روز عید غدیر خم که از محل موقوفات با نیات منطبق تهیه شده است، خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha