جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام مرتضی وافی

حوزه/ در مورد عظمت مقتل امام حسین(ع) همین اندازه بس که عاطفه و احساس در مجالس امام حسین(ع) از جنس احساسات بلیغ است و باعث می شود انسان مسیر درست را پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی پیش از ظهر امروز در همایش تبلیغی محرم که با شعار یاوران مردم ،  از سوی مؤسسه خانه خورشید در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد گفت: تاریخ برگرفته از نقل و حضور ناقلین است و عاشورا از این قضیه مستثنی نیست و برای همین شبهاتی در ذهن افراد ایجاد می شود.

رئیس مؤسسه خانه خورشید افزود:  یکی از شبهات این است بعضی معتقدند تاریخ عاشورا افسانه است، در پاسخ باید گفت، اگر چه هم افسانه باشد، ولی از روی همین افسانه کتابها می نویسند و نوشته شده است.

وی بیان داشت: در ارتباط با تاریخ عاشورا  به مواردی مانند نقل معتبر باید توجه داشت و در این ارتباط بهترین کتاب «وقعة الطف» است. این کتاب بازسازی حوادث عاشور است و از این لحاظ منبع خوبی برای نقل است.

حجت الاسلام والمسلمین وافی گفت: نگاه دوم در مورد تاریخ این است که  معتقدند نیازی نیست از منبع مطمئن و درست خواند، بلکه همین که کسی نقل کرده، کافی است. در گذشته معتقدین به این نگاه طرفدار زیادی داشته است.

رئیس مؤسسه خانه خورشید افزود: اما نگاه سوم این است که انسان از سند درست مقتل و حوادث عاشورا را بخواند.

وی بیان داشت: در مورد عظمت مقتل امام حسین(ع) همین اندازه بس که عاطفه و احساس در مجالس امام حسین(ع) از جنس احساسات بلیغ است و باعث می شود انسان مسیر درست را پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین وافی گفت: یکی از شبهاتی که معمولا نقل می شود، در ارتباط با روضه حضرت رقیه(س) است و هدف هم ایجاد اختلاف است، برای دفع این شبهات می توان همایشی به عنوان «دردانه» برقرار کرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha