پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشن عاطفه ها

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: برگزاری جشن عاطفه ها در کشور حرکتی خداپسندانه و عام المنفعه است که بی شک این برنامه ریشه در اعتقادات و آموزه های دین اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مدیر، معاونین و اساتید مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار، امروز با حضور در محل های جمع آوری کمک های مردمی که در قالب جشن عاطفه ها برگزار می شود، حضور پیدا کردند و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به خانواده های بی بضاعت این شهرستان تقدیم کردند.

حجت الاسلام سید موسی محمودی، در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: همه ما به نوعی برادر و از یک خانواده هستیم و در جامعه اسلامی نباید شاهد فقر و تنگدستی باشیم.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: بالعکس افرادی که اینگونه می گویند که اسلام دین عزلت و گوشه نشینی است، باید گفت که اسلام با هرگونه فقر و بیکاری  گوشه نشینی به شدت مخالف است، لذا همه ما در برابر برادر و خواهر دینی خود مسئول هستیم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند متعال در آیه 261 از سوره مبارکه بقره می فرماید:« «مَثَلُ الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فی‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ/کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد و شایستگی داشته باشد دو یا چند برابر می کند و خدا وسیع و به داناست.»

حجت الاسلام محمودی در ادامه اظهار داشت: لذا براساس آموزه های دینی همه مسلمان در قبال همدیگر وظیفه دارند و نباید از این وظیفه دینی و شرعی خود را دور کنیم، زیرا جامعه اسلامی اگر می خواهد در برابر دشمنان قوی باشد، همه مسلمان باید متحد و برابر باشند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار تصریح کرد: برگزاری جشن عاطفه ها در کشور حرکتی خداپسندانه و عام المنفعه است که بی شک این برنامه ریشه در اعتقادات و آموزه های دین اسلام دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر در آیات، احادیت و روایات اسلامی تحقیق کنیم بی شک با سفارشات بسیاری در بحث کمک به هم نوع برخورد می کنیم، تا جایی که رسول اکرم (ص) می فرمایند:« مَن عالَ یَتیماً حَتّی یَستَغنِیَ أوجَبَ اللَّهُ لَهُ بِذلکَ الجَنَّةَ/هر کس یتیمی را سرپرستی کند تا بی‏نیاز شود، خداوند، در برابر، بهشت را بر او واجب می‏کند».

این استاد حوزوی با تقدیر و تشکر از مردم خوب و مومن شهرستان بیجار برای حضور پرشور در جشن عاطفه ها، گفت: از مسئولانی که این برنامه را مدیریت می کنند از طرف طلاب و روحانیون تقدیر و تشکر می کنیم و نیز سپاس ویژه ای از رییس و کارکنان کمیته امداد امام راحل (ره) شهرستان بیجار که بانی این کار خداپسندانه و انساندوستانه هستند، نهایت تقدیر را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha