جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضایی

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین گفت: پیروی از امام و رهبری، ولایت مداری و بصیرت از درس های بزرگ و ماندگاری که حضرت ابالفضل العباس (ع) در عاشورا به ما داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر رضایی، صبح امروز در جمع طلاب جدید مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین ضمن تسلیت ایام ماه محرم و شهادت مظلومانه حضرت امام حسین (ع)ف گفت: پیروی از امام و رهبری، ولایت مداری و بصیرت از درس های بزرگ و ماندگاری که حضرت ابالفضل العباس (ع) در عاشورا به ما داد.

سرپرست معاونت آموزش حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: فداکاری، جانبازی و اطاعت پذیری از امام و مقتدای خود حضرت سید الشهدا (ع) سبب شد قمر بنی هاشم(ع) به آن جایگاهی برسد که امام سجاد (ع) فرمودند  «روز قیامت همه شهدا به مقام حضرت ابا الفضل العباس (ع) غبط می خورند».

وی به فلسفه قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود:  فرزند رسول خدا به دست کسانی که در اثر جهالت و گمراهی به اصطلاح ادعای دین ودینداری می کردند به شهادت رسید و اهل بیت ایشان  را به اسارت بردند.

 حجت الاسلام رضایی در پایان، اهتمام به تحقیق وپژوهش را مورد تاکید قرارد داد و بیان کرد: یکی از رویکردها و برنامه های حوزه علمیه در قزوین، توجه به پژوهش است و در این مسیر از همه ظرفیت های پژوهشی برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha