چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: تمام مشکلات فردی و خانوادگی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی به واسطه انتخاب های ماست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، در یادواره دهمین سالگرد شهدای وحدت، به میزبانی مسجد المهدی (عج) سمنان، اظهار داشت: مهمانی شهدا پذیرایی دارد، مخصوصا مهمانی شهدایی که در آستانه ماه عزا امام حسین(ع) باشد، قطعا از نگاه ویژه تر شهدا برخوردار است.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به پذیرایی شهدا تصریح کرد: اولین پذیرایی در مجالس شهدا حسرت است و به مجلس شهدا هرکه بیاید و به مقامات آنان توجه کند، با تمام وجود حسرت می خورد.

وی با بیان اینکه شهدا برندگان در عالم بودند، افزود: شهدا برنده شدند و ما اگر شهید نشویم می‌میریم، یک عده در عالم بردند و یک عده مردند؛ ۸۵ درصد شهدا زیر ۳۰ سال بودندو ۳۶ هزار شهید ما زیر ۱۷ سال و دانش آموز بودند و ۴ تا ۵ هزار شهید زیر ۱۵ سال داریم، امام (ره) فرمود «شهدا به جایی رسیدند که عابدان و زاهدها به مقام آنان غبطه می‌خورند».

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ماندگاری، با بیان اشاره به فرازهای « اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ» در زیارت نامه شهدا خاطرنشان کرد: شهدا در عصر امروز شهید شدند اما جزو اصحاب پیامبر(ع) و حضرت علی و ائمه اطهار (ع) شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌هایی که داشتم متوجه شدم ما حدود ۲۵ مقام و مدال در آیات و روایات برای شهدا داریم، گفت: امروز کسی مدالی بیاورد چه ها که برایش نمی کنیم، اما شهدا مقام و مدال هایی دارند که روز قیامت مشخص می‌شود و کمترین تعداد شفاعت برای شهدا ۸۰ نفر و در برخی از روایات بیشترین تعداد شفاعت بیش از ۷۰۰ نفر است.

رئیس هیئت امنا مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه شهدا دارایی خود را خرج خدا کردند، افزود: شهدا و امام حسین (ع) همه هستی خود را فدای خدا کردند و خدا اگر خدایی خود را برای شهدا بگذارد عجیب نیست؛ شهدا به مقامی رسیدند که خدا خواسته است تا همه هستی خود را خرج آنان کند و خدا فرموده است که «کن لی اکن لک» و امام حسین(ع) همه هستی خود را برای خدا داد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده است که «أشرَفُ المَوتِ قَتلُ الشهادَةِ» گفت: باید از خدا بخواهیم که آن موقع که مرگ ما فرا می رسد مرگ ما شهادت باشد و هرکه مجلس شهدا آمد و آرزوی شهادت نکرد پذیرایی نشده است، امام علی(ع) فریاد می‌زند که «نَسْأَلُ اللَّهَ مَنازِلَ الشُّهَداءِ».

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه پذیرایی دوم مجلس شهدا، اتمام حجت است، افزود: انتخاب علت رسیدن به مقام شهادت است و انسان اهل انتخاب است، یقین داشته باشید که تمام مشکلات فردی و خانوادگی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی به واسطه انتخاب های ماست.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که «إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ» مگر آنکه انتخاب‌هایش را درست کند و خدا به انسان عقل داده و قدرت انتخاب دارد؛ در جریان انتخاب همسر، انسان باید همسری را انتخاب کند که برای آرامش و پیشرفت و خوشبختی و سعادت باشد، اما متاسفانه به واسطه انتخاب های غلط در برخی از مناطق کشور از هر ۳ ازدواج ۲ تا طلاق است؛ این مشکل انتخاب است.

رئیس هیئت امنا مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به آیه شریفه «إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبِیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً» گفت: انتخاب راه با ماست و در قرآن کریم وقتی می خوانیم «اهدنا صراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم» انعمت علیهم پیامبر و آل پیامبر(ص) هستند، در جریان غدیر خم انتخاب بود و اگر انتخاب ما درست نباشد به گمراهی و بیراهه می رویم و باید انتخاب‌هایمان را درست کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال برای قدرت انتخاب عقل به ما داده و برای معیار سنجی برای انتخاب ولایت و قرآن داده است، گفت: شهید شوشتری و شهید همدانی این‌ها حبیب بن مظاهرهای انقلاب شدند؛ بنده با شهید شوشتری مانوس بودم؛ ایشان چند روز قبل از شهادت به امام رضا(ع) گفته بود سن من از ۶۰  سال و سن شهادت در حال رد شدن است، فکری برای ما کنید و امام رضا(ع) نیز او را خرید.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه انتخاب اول شهدا، انتخاب ولی است، تصریح کرد: خدا می‌گوید همه به ولی نیاز دارند و ولی یعنی کسی که ما از او اجازه می‌گیریم، یک روزی شاه این مملکت هر کاری می‌خواست انجام بدهد از آمریکا اجازه می‌گرفت؛ خدا می گوید دو نوع ولی داریم ولی طاغوتی و ولی الهی؛ هر که ولی او خدا باشد مقید به انجام واجبات و ترک محرمات است و شهدا دیدند دنیا بازار ولی است؛ یک عده ولی آنان مردم و حرف مردم هستند، رفتند و ولایت خدا را انتخاب کردند؛ اولیا خدا، خود خدا و پیامبر و اهل بیت(ع) هستند.

وی با اشاره به ویژگی های انتخاب ولایت خدائیه گفت: هرکه خط ولایت را انتخاب کند، اول اینکه ناامید نمی‌شود، دوم اینکه به کمال می رسد و رو به پیشرفت خواهد بود و سوم اینکه احساس نا رضایتی نمی کند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به رضایت و لبخند شهدا هنگام شهادت گفت: شهدا شهادت را احلی من العسل دانستند.

وی خاطرنشان کرد: دیروز ما هیچ امکاناتی نداشتیم، اما چون اطاعت از ولایتمان قوی بود، پیروز شدیم و امروز امکاناتمان زیاد است، اما چون برخی تبعیت از ولایتشان قوی نیست، احساس ناامیدی می‌کنند؛ اگر با ولایت همراه باشیم نتیجه آن می شود اینکه ۴۰ سال است که دشمن خواب آسوده ندارد؛ شهدا ولایت الهیه را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ماندگاری گفت: رضا خان چون ولایت کفر را قبول کرده بود هیچ گاه خواب آسوده نداشت و همواره در دلش آشوب بود که مبادا به او بگویند برو؛ محمدرضا شاه و صدام و قذافی نمونه قبول ولایت کفر بودند که عاقبت به خیر نشدند و شهدا به ما فهماندند که اگر عزت و عظمت و جایگاه میخواهیم باید ولایت الهیه را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر ولایت الهیه را انتخاب کردیم این ولایت به ما اجازه نمی‌دهد هر پولی را از بیت‌المال برداریم، در خیابان رقاصی کنیم و هر لباسی بپوشیم و هر حرفی بزنیم، افزود: امروز برخی متاسفانه در مملکت ما شعار ولایتمداری می‌دهند اما عملشان شیطانی است و ولی یعنی آقا بالاسر و ولایت خدائیه یعنی آقابالاسر ما خداست و مشکل برای انتخاب های ماست و ما انتخاب‌های الهیه نمیکنیم.

این کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه انتخاب دوم شهدا عشق الهی و عشق به خدا بود، تصریح کرد: شهدا دیدند دنیا بازار عشق و عاشقی است و دیدند خدا هم عاشق می‌شوند و در سوره مبارکه صف فرموده «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ» و شهدا دیدند در دنیا برخی برای معشوقه شدن آرایش می کنند و شهدا هم آرایش دینی اعم از احترام به پدر و مادر و اقامه نمازشب‌ها و ترک محرمات کردند تا خدا آنان را بخرد.

وی با بیان اینکه شهید شوشتری مجاهد فی سبیل الله بود، گفت: شهید شوشتری مجاهدت کرد و خدا عاشقش شد، شهدا دیدند دنیا بازار خرید و فروش است و دیدند خدا بهتر می‌خرد و در سوره توبه فرموده است« إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ» و شهدا گفتند که هرکس می‌خواهد خدا او را بخرد باید گمنام باقی بمانند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه شهدا دیدند همه امتیاز مربوط به انتخاب است، تصریح کرد: مشکلات جمهوری اسلامی نه به مربوط ولایت و نه به قرآن و نه اسلام و ... است و مشکل ما انتخاب است که ولایی انتخاب نکردیم.

رئیس هیئت امنا مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر شکرگزاری نعمت ولایت و اطاعت و فرمانپذیری از ولایت گفت: خداوند، زمان امام علی (ع) کسانی که ناشکر نعمت ولایت الهی بودند و علی(ع) را از آنان گرفت و ولایت غیر الهیه را جایگزین کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha