جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عاشورا

حوزه/ مراسم محرم و عاشورا از باشکوه ترین مراسم عزاداری و بزرگداشت در دنیا و محصول عشق و علاقه مردم به امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلاست، اما دشمن با عوامل نفوذی و برنامه‌سازی خود سعی دارد عظمت آن را مخدوش سازد؛ بنابراین لازم است کاملاً مراقب این جریان بود.

به گزارش  خبرگزاری حوزه ، متن پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی  به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و توصیه های مهم این مرجع تقلید خطاب به عزاداران و هیئت ها و مسئولان دسته جات، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مراسم محرم و عاشورا از باشکوه‌ترین مراسم عزاداری و بزرگداشت در دنیا و محصول عشق و علاقه مردم به امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلاست، اما دشمن با عوامل نفوذی و برنامه‌سازی خود سعی دارد عظمت آن را مخدوش سازد؛ بنابراین لازم است کاملاً مراقب این جریان بود.

از جمله اشعار و آهنگ‌های نامناسب که قطعاً از عظمت این مراسم خواهد کاست. مداحان عزیز مراقب باشند و اجازه ندهند تا دشمن از این طریق ضربه زند.

مسأله قمه‌زنی که یک حرکت غیرمنطقی است و به صورت ابزار تبلیغاتی در دست دشمن درآمده، باید برای همیشه به فراموشی سپرده شود و بدون نیاز به دخالت مسئولین انتظامی حذف شود.

عزاداران عزیز می‌توانند بجای آن، خون خود را به مراکز انتقال خون اهدا کرده تا بوسیله آن افرادی را از مرگ نجات دهند.

از ریختن خون قربانی در خیابان‌ها و مراکز عمومی جداً خودداری شود که هم اسباب آلودگی و نجاست می‌شود و هم ضررهای بهداشتی مهمی دارد.

امیدوارم همه عزیزان این نکات را رعایت کنند.

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

ناصر مکارم شیرازی

۱۳۹۸/۰۶/۱۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حاجی کاجی DE ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    0 0
    حفظه الله انشاءالله
  • تقی پور DE ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    0 0
    مراقب تشیع انگلیسی،واسلامی امریکایی باشیم...که دارد تزریق می شود.#نفوذ
  • کاکو DE ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    0 0
    درود بر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
  • امید DE ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    0 0
    حفظه الله
  • سید DE ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    0 0
    ایشان یکی از مراجع تقلیدهستندومراجع همفکروطیف مخالف شعیره تطبیر وقمه زنی دربین مراجع خیلی کم وقلیلند وبسیاری ازمراجع معظم تقلید شعایرحسینی مخصوصا قمه زنی راجایز بلکه مستحب می دانندوحتی حضرت آیت الله العظمی سیدصادق روحانی واجب کفایی می دانند مراجعی که تطبیروقمه زنی راجائز بلکه مستحب می دانند امثال حضرات آیات عظام نائینی بهجت ،تبریزی،وحیدخراسانی،حسینی شاهرودی،سیدصادق روحانی ووووو
  • سید علی موسوی DE ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    0 0
    خیلی خوب بود
  • م IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    1 0
    باسلام وبا كمال احترام به برخي از مراجع بزرگوار قابل ذكر است : هر چيز جايز و مستحبي كه ابزار دشمن براي ضربه زدن به اسلام و مسلمين باشد و موجب وهن واستهزاء دشمنان و نسبت وحشيگري به مسلمانان شود هرگز جايز نيست مومن بايد خيلي كيس وزيرك باشد