جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار، تقویت همه جانبه حوزه ها را عامل ترویج آرمان های نظام دانست و گفت: اکنون بسیاری از طلاب غیرایرانی در حوزه های علمیه کشور مشغول تحصیل هستند که این خود تبلیغی مناسب برای جمهوری اسلامی در سطح جهان است.

حجت الاسلام علی مرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه در طول دهه گذشته تاکنون مدارس علمیه سطح استان کردستان از بسیاری جهات رشد داشته اند که این نشان می دهد نگاه مسئولان حوزه های علمیه کشور به استان های دور افتاده نگاهی فراگیر است.

امام جمعه شهرستان بیجار ادامه داد: اکنون در اکثر شهرستان های کردستان شاهد فعالیت مدارس علمیه و طلاب طالب علوم دینی و اسلامی هستیم که این برای استان مایه برکت خواهد بود.

حجت الاسلام مرادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تقویت حوزه های علمیه باید از اولویت های فرهنگی و دینی استان باشد، افزود: امروز باید مدارس علمیه کشور و به ویژه استان های همانند کردستان به صورت جدی تقویت شوند، زیرا حوزه ها همان گونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« شناساندن معارف دینی به مردم بخشی از وظایف حوزه‌های علمیه است و بخش دیگر این وظیفه، محقق کردن معارف دینی در متن زندگی مردم است».

این استاد حوزه ادامه داد: وظیفه حوزه های علمیه در تربیت طلاب با علم و تقوا در عصر کنونی بسیار کلیدی و استراتژیک است، زیرا هجمه های فکری و عقیدتی به شدت نسل های جوان و نوجوان کشور را تهدید می کند.

حجت الاسلام مرادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز اوضاع منطقه ای و جهانی به گونه ای است که طلاب باید طلابی انقلابی و تحول گرا باشند و اجازه ندهند که وضعیت انفعالی در مدارس و حوزه های علمیه نهادینه شود.

امام جمعه بیجار اظهار کرد: تا چند دهه قبل حوزه ها از نظر امکانات وضعیت مناسبی نداشتند، اما اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد شکوفایی حوزه ها در سراسر کشور و حتی استان های دور افتاده و کم برخوردار هستیم.

این استاد حوزه تصریح کرد: طلاب باید از فرصت حضور در مدارس علمیه برای آموختن هرچه بیشتر علوم دینی، افزایش بینش سیاسی و فرهنگی و به ویژه دشمن شناسی نهایت بهره را ببرند.

حجت الاسلام مرادی، رشد همه جانبه حوزه ها را عامل ترویج آرمان های نظام دانست و تاکید کرد: اکنون بسیاری از طلاب غیرایرانی در حوزه های علمیه کشور مشغول تحصیل هستند که این خود تبلیغی مناسب برای جمهوری اسلامی در سطح جهان است.

امام جمعه بیجار اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعاتی که مدیران حوزوی باید همیشه مدنظر داشته باشند، حوزه های علمیه خواهران است؛ خواهران طلبه می توانند نقش تحول آفرین و بی بدیلی در بین بانوان جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام مرادی در پایان سخنان خود عنوان کرد: تقویت مدارس علمیه برادران و خواهران باید همسو باشد، زیرا جامعه اسلامی نیازمند مبلغین دینی برادر و خواهر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha