جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 864964
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در کارگروه قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بر لزوم برنامه‌ریزی فعالان اربعین حسینی در راستای تقویت بعد محتوایی آن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، ظهر امروز در نشست کارگروه قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر، لزوم برنامه‌ریزی فعالان اربعین حسینی در راستای تقویت بعد محتوایی آن تأکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه اربعین حسینی نقش بزرگی در اتحاد مسلمین و جهان اسلام دارد، اظهار داشت: حرکت بزرگ فرهنگی اربعین حسینی تجلی همبستگی در مقابل دنیای کفر و استکبار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اربعین حسینی نقش پررنگی در افزایش اقتدار جهان اسلام دارد، افزود: به برکت الطاف الهی و حضرت سیدالشهدا (ع) مشارکت اقشار مردم شریف در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، آن را به نظر اقتدار معنوی به کانون همبستگی پیروان اهل بیت تبدیل کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که نسل جوان به شدت در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، ادامه داد: دشمن جوانان و خانواده‌ها را تحت هجمه تبلیغاتی خود قرار داده و یکی از سیاست‌های سازمان تحکیم بنیان خانواده است و در همین راستا تلاش می‌کنیم خانواده ها بر اساس فعالیت‌های دینی و قرآنی به فعالیت بپردازند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود شناسایی ظرفیت‌ها و هسته‌های آموزشی همانند مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌ها و گروه‌ها و انجمن‌های نخبه و فرهیخته حوزوی و دانشگاهی در توجیه عمومی زائران و کارگزاران خادمان و همچنین استفاده از ظرفیت مجالس و محافل حسینی و همایش‌ها برای اطلاع‌رسانی و تهیه و ارائه بسته ویژه به مبلغان، روحانیون، پایگاه‌های بسیج و کارگزاران با استفاده از تولیدات بارگذاری شده در پایگاه الاربعین را به عنوان سیاست‌های سازمان جهت تحقق اهداف مراسم اربعین امسال ذکر کرد.

حجت‌الاسلام سروستانی اضافه کرد: ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها همان گونه که به مسئله اسکان و تغذیه در جهت شور حسینی می‌پردازند از همه ظرفیت‌ها برای محتوابخشی به مجالس با اجرای برنامه‌های معرفتی، مسابقات و مفاهیم قرآنی و برنامه های محتوایی در راستای افزایش شعور حسینی هم فعالیت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha