جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وضو گرفتن با زخم خشک شده

حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتائی پیرامون «وضو گرفتن با زخم خشک شده» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «وضو گرفتن با زخم خشک شده» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* وضو گرفتن با زخم خشک شده

سؤال: وقتی دست زخم می شود و بعد از مدتی روی زخم بسته می شود و حالت این رو دارد که خون خشک شده است؛ بنده دقیق نمی دانم چه ماده ای است، آیا آن ماده نجس است؟ وضو گرفتن با چنین زخمی اشکال دارد؟

جواب: زردآبه ای که در حال بهبودی زخم در اطراف آن ایجاد می شود، در صورتی که معلوم نباشد با خون مخلوط است یا نه، پاک است و برای وضو اشکال ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    2 0
    اگر بلا فاصله بعد از خواندن نماز این خون خشک شده روی زخم برطرف شد باید دوباره وضو گرفت و نماز خواند
  • محمدرضا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    سلام. اخه این جواب کجاش جواب اون سؤال بود؟!
  • ... IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    3 0
    سلام اگر در اثر بریدگی و مانند اینها اعضای وضو زخم بشه بعد از مدتی هم خشک بشه ولی قرمز بمونه باهاش میشه وضو گرفت؟ آخه من که نمیدونم با خون مخلوط هست یا نه آیا مخلوطه؟ اگر در اعضای وضو جوش وجود داشته باشه به صورتی که یک نقطه ی قرمز هم رو باشه و نمی دونم اون لکه قرمز چیه آیا وضو درسته؟ لطفا جواب بدین با تشکر
  • ی بنده خدا AZ ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام وقت بخیر ببخشید اگر لب و دهان موقع کتک کاری پاره بشه و خونی بشه بعد دهان رو بشوریم ولی لب زخمی و کبود بشه حال این کبودی و قرمزی که ایجاد شده نجسه و حکم خون رو داره؟؟؟ اولش قرمز بود بعد رنگش ب تیره تبدیل شد الان بعضی جاها هم قرمز موندن... لب ترکید و دیدم اطراف ترکی که برداشته قرمزه ولی خود ترکی که خط ایجاد شده خونی نبود بعد ولی دیدم همون ترک ب هم چسبیدن و رنگش هم تیره شده... من اولش با اب و صابون سعی کردم پاک کنم چون فک کردم خون خشک شده ولی دیدم با شستن پاک نشد و جای دیگ بخاطر فشاری که دادم موقع شستن خون اومد... الان دیگ خون نمیاد و خون بند اومده ولی لب ام کبود و تیره و قرمز رنگی ب خودش گرفته... حال میخواستم بدونم ایا اینا خون هستن و باید بزور ناخن و اینا پاکشون کنم؟؟؟ بعضیا انگاری زیر پوست هستن و بعضی ها هم انگاری پوست روشون نیس ولی با شستن هم از بین نرفتن... و اینکه من با این لب و دهان زخمی و ورم کرده میتونم روزه بگیرم یا نجسه و روزه باطل؟؟؟ من قبلا فک میکردم زخمی که خون باش با شستن از بین میره و اگر نرفت ینی خون نیس ولی بعدا اینحوری متوجه شدم که اگر خون بیاد حتی زیر پوست اگر سوراخی داره اگر میتونی خون رو بکش بیدون اگر نمیتونی و سخته وضو و غسل و جبیره انجام بده... من اخه چه کنم لطفا کمکم کنید تورو خدا...😞 از دید من این لب هم شبیه خون خشک شدس ولی با شستن پاک نمیشه... ینی سعی کردم پاک کنم ولی نشد... لطفا نظر ایت الله خامنه ای رو بفرمائید.