پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 865639
۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
مدارس مناطق محروم

حوزه/ با کمک یکی از خیرین، امکان تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان محروم دو دبستان دخترانه روستایی در شهرستان قلعه گنج استان کرمان فراهم شد.

حجت الاسلام خسرو بامری، مبلغ طرح هجرت روستای تاریکماه شهرستان قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان گفت: با کمک یکی از خیرین، مَبلغی به منظور تهیه و اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان دخترِ دبستانی دریافت گردید که به لطف خدا امکان تهیه لوازم التحریر برای دو دبستان دخترانه در مناطق محروم میسر شد.

وی افزود: به منظور پخش لوازم التحریر تهیه شده در بین دختران نیازمند منطقه، ابتدا نسبت به خرید اقلام اقدام شد و سپس بخشی از آن برای مدرسه محل تبلیغم (تاریکماه شهرستان قلعه گنج) اختصاص یافت و قسمتی دیگر به حجت‌الاسلام حسن نارویی مقدم، مُبلغ روستای رحمت‌آبادِ شهرستان رودبار تحویل شد و در نهایت در بین دختران این دو مدرسه تقسیم شد.

این مُبلّغ هجرت با اشاره به مَبلغ اهدایی ادامه داد: اگر چه مَبلغ اهدایی چندان چشمگیر و زیاد نبود ( یک میلیون تومان)، اما همین کمک نه چندان زیاد موجب حل مشکل تعدادی از دانش آموزان محروم شد.

حجت الاسلام بامری با اشاره به حدیث کُلُّ مَعْرُوفٍ صَدَقَةٌ إِلَی غَنِیٍّ أَوْ فَقِیرٍ، فَتَصَدَّقُوا وَ لَوْ بِشِقِّ تَمْرَة ادامه داد: همان طور که رسول اکرم(ص) در این حدیث فرمودند، باید عموم مردم توجه کنند که کمک هر چند کوچک و ناچیز نه تنها در نزد خداوند مأجور است، بلکه می‌تواند موجب کمکی قابل ملاحظه به نیازمندان و فقرا باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha