پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میرشکار

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: در 6 ماه نخست سال جاری مردم استان قم بیش از 32 میلیارد تومان در قالب نقد و کالا به محرومان کمک کرده‌اند که این مبلغ نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی 44 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه اکبر میرشکار ظهر امروز در دومین نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه مردم همیشه در کمک به نیازمندان به‌خوبی درخشیده‌اند، اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری مردم استان قم بیش از ۳۲ میلیارد تومان در قالب نقد و کالا به محرومان کمک کرده‌اند که این مبلغ نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه هر یتیم در استان قم نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، اضافه کرد: ۲۲ هزار و ۲۹۳ خانوار با ۳۹ هزار و ۸۹۸ نفر جمعیت زیر پوشش کمیته امداد هستند که ۱۵ هزار خانوار از این خانواده‌ها دارای سرپرست زن هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه هزار و ۴۲۰ خانواده در استان قم درگیر بیماری صعب‌العلاج هستند، مطرح کرد: سه هزار و ۳۹۸ خانواده از مجموعه خانواده‌های امداد مستأجر هستند.

وی با بیان اینکه در ۵ ماه ابتدای سال ۱۱۷ هزار درخواست در مجموعه کمیته امداد به ثبت رسیده است، تصریح کرد: نزدیک به ۱۱۱ هزار مورد از این درخواست‌ها را پاسخ داده و کمک‌های لازم را دنبال کرده‌ایم.

میرشکار خاطرنشان کرد: با کمک مردم و از محل جشن عاطفه‌ها که ۶۵۰ میلیون تومان در مرحله نخست جمع‌آوری شد توانستیم به دانش‌آموزان ۲۵۰ هزار تومان کمک نقدی داشته و بسته‌های لوازم‌التحریر را به آن‌ها اهدا کنیم.

وی از تلاش‌های انجام شده برای اشتغال‌زایی مددجویان یاد کرد و گفت: نزدیک به ۶۰۰ نفر در پنج ماه نخست سال جاری به اشتغال مستمر رسیده‌اند.

دبیر شورای زکات استان قم یادآور شد: مجموع مبلغ زکات در سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون بوده که این مبلغ در ۶ ماه نخست سال جاری به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسیده است اما با این وجود نتوانسته به انتظارات مورد نظر برسیم چراکه با مشارکت دستگاه‌ها می‌توان این مبلغ را افزایش قابل توجهی دهیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha