پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: باید برای مردم روشن کنیم که مالیات حق شهروندی است و برای استفاده از مزایای شهری پرداخت می‌شود که افراد با دولت سروکار دارند، در حالی که خمس یک بحث الهی است و مردم با خداوند طرف حساب هستند و ربطی به مالیات ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای بنیاد بین‌المللی احیاء فرهنگ خمس که در سالن محراب انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: خمس یکی از واجبات الهی است که اگر درست احیا شود، بسیاری از مسائل وابسته به این موضوع نیز احیا خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم به دلیل ارتباط نفسی و روحی که با خداوند و اهل‌بیت(ع) دارند، نسبت به پرداخت خمس علاقه نشان می‌دهند، اما در میدان عمل، با سختی این کار را انجام می‌دهند که نیاز است روشنگری‌هایی در این زمینه برای مردم انجام پذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان این‌که توجه مردم به دین، فهم آنها را بالا برده است و در صورت روشن‌شدن مسئله نسبت به آن احساس وظیفه خواهند کرد، ادامه داد: این‌که برخی شبهه مطرح می‌کنند که ما مالیات پرداخت می‌کنیم و دیگر نباید خمس بدهیم، این نشان از عدم اطلاع صحیح افراد نسبت به مسائل دینی است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: باید برای مردم روشن کنیم که مالیات حق شهروندی است و برای استفاده از مزایای شهری پرداخت می‌شود که افراد با دولت سروکار دارند، در حالی که خمس یک بحث الهی است و مردم با خداوند طرف حساب هستند و ربطی به مالیات ندارد.

آیت‌الله سعیدی در پایان گفت: امیدواریم بنیاد احیای فرهنگ خمس با مسئولیت آیت‌الله نعیم‌آبادی با موفقیت در این مسیر حرکت کنند و بتوانند این فرهنگ دینی را احیا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha