شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حبیب الله بابایی

حوزه/عضو هیئت علمی پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: باید مراقب باشیم اربعین به سمت سکولار شدن میل پیدا نکند چرا که این موضوع تهدیدی برای این حرکت مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق که در سالن علامه طباطبایی (ره) سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر برگزار شد، با اشاره به پیاده روی میلیونی اربعین حسینی اظهار داشت: باید در به این مهم توجه داشته باشیم که عزت زائرین حفظ شود، چرا که افرادی که از ایران دراین مراسم شرکت می‌کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

وی با بیان این که در بستر سکولار در اربعین نمی‌توانیم دو فرهنگ ملت‌های ایران و عراق زا به یکدیگر وصل کنیم، بیان داشت: باید مراقب باشیم اربعین به سمت سکولار شدن میل پیدا نکند چرا که این موضوع تهدیدی برای این حرکت مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی افزود: باید واقعیت حماسه اربعین مشخص شود و در این میان تنوع در مراسم اربعین را با وحدت معنوی ترسیم کنیم.

وی با بیان این که اربعین فقط برای ایام اربعین به مدت سه هفته نیست، ابراز داشت: اربعین بلکه با توجه به پشتیبانی فرهنگی که در عراق ایجاد می‌شود باید در طول سال تداوم داشته باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد: باید دیپلماسی علنی در اربعین مورد توجه قرار گیرد و گفت و گوهای روشنفکرانه در این مراسم مورد توجه باشد.

وی حضور بانوان در این مراسم را مورد توجه قرار داد و گفت: حضور بانوان در کنار سایر اعضای خانواده می‌تواند جلوه‌هایی خوبی را در این حرکت عاشورایی رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی توجه به آموزش زائران را خواستار شد و بیان داشت: موضوع آموزش زائران اربعین یکی دیگر از موضوعاتی است که باید موردتوجه باشد ونباید فعالیت ما فقط به مهر زدن پاسپورت باشد و باید در طول سال به آموزش زائران بپردازیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha