جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۷-۴۹-۵۲.jpg

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جنایت های آمریکا و آل سعود در یمن، گفت: استکبار جهانی با ایجاد تحریم های دارویی درصدد ایجاد مرگ تدریجی برای مردم کشور یمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله محسن اراکی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بیست و نهمین سالگرد تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که پیش از ظهر امروز در موزه مرکزی شهداء تهران برگزار شد، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای مقاومت، با بیان این که ملت ایران ضرب مثال مقاومت شده است، اظهار داشت: الحمدلله با پرچم داری و راهنمایی امام راحل(ره) و حمایت ها و پیگیری های مقام معظم رهبری توانستیم وحدت در جهان اسلام را ایجاد کنیم و در حال حاضر تفرقه انگیزان عبری عربی به حاشیه کشیده شده اند.

وی در ادامه با اشاره به شرکت کاروان اهل سنت در راهپیمایی اربعین حسینی، ابراز داشت: در راهپیمایی اربعین حسینی کاروان اهل سنت در کنار دیگر برادران مسلمان از تمام نقاط ایران و جهان در این راهپیمایی شرکت می کنند و این حرکت در واقع بیت با رسول الله(ص) است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: امام راحل(ره) راه عزت را پیش روی ملت‌ها گشود و ملت ایران به برکت امام، انقلاب و رهبری ملتی سربلند و ضرب‌المثل مقاومت و عزت است.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: ملت ما در بین همه ملل جهان سرآمد شده و توانسته در طول سالهای سخت مقاومت در دفاع مقدس و پس از آن در دوران جنگ نرم بایستد.

وی در ادامه با اشاره به شرکت کاروان اهل سنت در راهپیمایی اربعین حسینی، ابراز داشت: در راهپیمایی اربعین حسینی کاروان اهل سنت در کنار دیگر برادران مسلمان از تمام نقاط ایران و جهان در این راهپیمایی شرکت می کنند و این حرکت در واقع بیت با رسول الله(ص) است.

آیت‌الله اراکی در ادامه از حمایت همه نهادها در موضوع وحدت و برنامه‌های مجمع تقریب از جمله رسانه ملی، دولت، نیروی انتظامی، سپاه و نهادهای فرهنگی تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه تقریب و وحدت در جایگاه بسیار خوبی هستیم، گفت: در سال‌های گذشته و در ابتدای دوره تصدی بنده، این مجمع دچار چالش گسترده‌ای در سراسر جهان در حوزه تقریب بود؛ موج تکفیر جهان اسلام را فراگرفته بود و جنگ‌های تکفیری در سوریه، عراق پاکستان و افغانستان شکل گرفته بود و حتی به شرق آسیا مانند اندونزی رسیده بود، اما امروز در شرایط دیگری هستیم و تروریسم تکفیری در منطقه تقریباً برچیده شده و دست توانمند مقاومت توانسته دست تروریسم تکفیری را از منطقه کوتاه کند.

آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: بنده در ابتدای دوره مسئولیتم اعلام کردم که سعی می‌کنیم جریان وحدت و تلاش‌های وحدت‌گرا را از حوزه مخصوص عالمان دینی به همه اقشار منتقل کنیم.

وی ادامه داد: بحمدالله در این مدت این کار عملی شد و با تشکیل ۱۶ اتحادیه از اقشار مختلف جوامع اسلامی از جمله اتحادیه علمای مقاومت، دانشگاهیان تقریبی، بانوان تقریبی، نویسندگان و رسانه‌های تقریبی توانستیم گفتمان وحدت را به اقشار گوناگون تسری دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره فعالیت های دانشگاه ادیان و مذاهب در زمان تصدی خود در مجمع تقریب مذاهب گفت: در این دوره شعبه‌های جدید این دانشگاه در مناطق مختلف کشور تأسیس شد و امروز این دانشگاه با ۲۵۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های فعال کشور است و بدین وسیله ما توانستیم کار تقریبی را در عرصه کادرسازی و تبیین مبانی تقریب گسترش معناداری بدهیم.

آیت‌الله اراکی با بیان توانایی های جبهه مقاومت تاکید کرد: امروز جبهه مقاومت مستحکم است و توانسته در برابر ابرقدرت‌هایی که خون ملت‌ها را مکیدند، سرنوشت ملت‌ها را در دست گرفتند و تمدنی مبتنی بر سرمایه‌داری و دیگرکشی برپا ساختند، بایستد و آن‌ها را به عقب براند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی تمام حقوق بشر و انسانیت را زیر پا گذاشته تصریح کرد: آن‌ها در برابر جنایات در فلسطین، یمن و افغانستان نه تنها چشم می‌پوشند و سکوت می‌کنند بلکه از جنایتکاران حمایت می‌کنند و در سخت‌ترین لحظاتی که بر ملت یمن و غزه می‌گذرد، محاصره همه جانبه آن‌ها را حتی در غذا و دارو بیشتر می‌کنند و سعی دارند در سایه تحریم‌ها، ملت‌ها را به مرگ تدریجی برسانند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروز گفتمان تقریب و وحدت گفتمان غالب شده است. در آن سال‌ها همه تلاش رسانه‌ای جریان عربی- غربی - عبری در جهت تفرقه‌افکنی و ایجاد دشمنی در جهان اسلام بود و از همه ابزارهای رسانه‌ای نیز در این مسیر استفاده کردند اما امروز با قوت اعلام می‌کنم که جریان تفرقه‌گرا در جهان اسلام جریانی منزوی و در حاشیه است.

آیت الله اراکی در پایان با اشاره به اقدامات ضد انسانی استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: آن‌ها در برابر جنایات در فلسطین، یمن و افغانستان نه تنها چشم می‌پوشند و سکوت می‌کنند بلکه از جنایتکاران حمایت می‌کنند و در سخت‌ترین لحظاتی که بر ملت یمن و غزه می‌گذرد، محاصره همه جانبه آن‌ها را حتی در غذا و دارو بیشتر می‌کنند و سعی دارند در سایه تحریم‌ها، ملت‌ها را به مرگ تدریجی برساند.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha