جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تقوی 1

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: نباید سبک زندگی عشایر را آلوده به آفات زندگی شهرنشینی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، طی سخنانی در اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور که در سالن آمفی تئاتر فرهنگ‌سرای اندیشه تهران برگزار شد، با تاکید بر این که در حال حاضر تلاش صادقانه برای رونق تولید ملی و کسب روزی حلال از شاخص ترین ویژگی‌های عشایر کشور به شمار می رود، اظهار داشت: حقیقتاً ایلات و عشایر جزو ذخایر و پشتوانه های کشور ما محسوب می شوند که در رونق بخشیدن به اقتصاد به خصوص در بخش مربوط به دامداری نقش کلیدی ایفا می کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مبادا در زندگی عشایر اخلال ایجاد کنیم و به زندگی شهرنشینی و مصرفی آلوده گردانیم که در این صورت خسارت فرهنگی و اجتماعی برای جامعه و مملکت به بار خواهد آمد.

وی افزود: سبک زندگی عشایر سرشار از سوژه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که برگزاری شب شعر عاشورایی اقوام و ایلات عشایر یک موج فرهنگی در جامعه به خصوص در بین نسل جوان به وجود می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین در ادامه با اشاره به فرمایش امام صادق (علیه السلام) مبنی بر این که اگر شعر در خدمت ترویج ارزش‌ها قرار گیرد ثواب دعا و نیایش را دارد، گفت: شعر در مکتب اسلام به خصوص در فرهنگ شیعه یک مقوله ارزشی است که قرن‌ها ماندگار شد و شاعران ارزشی در این عرصه، اعتبار و جاودانگی یافته‌اند.

وی با اشاره به قدمت شعر عاشورایی و ذکر نمونه‌هایی زیبا و دلنشین از آن‌ها گفت: شعر عاشورایی یکی از نمونه‌هایی است که از همان سال‌های نخست بعد از واقعه عاشورا در مدح رشادت‌ها و شهادت‌های عاشورا سروده شد و کربلا را ماندگار کرد.

حجت‌الاسلام شاهمرادیان، معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن ارائه گزارشی از آمادگی‌سازی این برنامه وزین و ملی به تبیین قیام عاشورا پرادخت و بیان داشت: این حرکت معنوی، مذهبی و ادبی به کمک خدای متعال در آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: باید با برگزاری سوگواره‌ها از ظرفیت تفکر و اندیشه آیینی و مذهبی شعرای کشورمان در مدح سید الشهدا(ع) و واقعه کربلا، در جهت ترویج و اعتلای فرهنگ اسلامی نهایت استفاده را ببریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha