پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا سیدحسین حسینی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: مرحوم ماموستا حسینی تا آخرین ساعات زندگی خود همواره در بحث اخلاق و تربیت طلاب کوشا بودند و توجهی بسیار قابل توجهی به مسایل تربیتی و اخلاقی در جامعه داشتند و می توان وی را نمونه یک عالم دینی کامل دانست.

ماموستا محمدامین راستی، پیش از ظهر امروز در حاشیه تشییع پیکر مرحوم ماموستا محمدسعید حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: مرحوم ماموستا «محمدسعید حسینی» در طول عمر پربار خویش با تدریس در مراکز دینی و مدارس علمیه اهل سنت سطح استان کردستان شاگردان زیادی را تحویل جامعه اسلامی داد.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: همچنین وی در دوران حیات خویش تعاملات و نشست های بسیاری با علمای اهل تشیع و اهل تسنن برای ایجاد وحدت و انسجام بیشتر در سطح استان داشتند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه به جز شخصیت علمی و دینی مرحوم ماموستا حسینی باید به شخصیت اخلاقی وی نیز اشاره داشت، گفت: ایشان در دوران حیات پربار خویش همواره در پی حل مشکلات شهر و مردم سنندج بود و بخش اعظمی از وقت روزانه خود را در این راه صرف می کرد.

ماموستا راستی در ادامه ضمن تسلیت مجدد به خانواده مرحوم ماموستا حسینی، ادامه داد: حضور پرشور امروز مردم و مسئولان استان در تشییع پیکر این عالم دینی نشان دهنده جایگاه وی در دل مردم کردستان دارد.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه وجود ماموستا حسینی برای کردستان مایه برکت بود، اظهار داشت: این عالم اهل سنت عضو شورای افتای استان کردستان نیز بودند و در این زمینه تحولات بسیاری در این شورا را به وجود آوردند و نیز در دوران حیات خویش در کسوت امام جمعه موقت سنندج نقش بسیار مهمی در نشر، تبلیغ و تبیین دین مبین اسلام داشتند.

ماموستا راستی بیان کرد: مرحوم ماموستا حسینی تا آخرین ساعات زندگی خود همواره در بحث اخلاق و تربیت طلاب کوشا بودند و توجهی بسیار قابل توجهی به مسایل تربیتی و اخلاقی در جامعه داشتند و می توان وی را نمونه یک عالم دینی کامل دانست.

براساس این گزارش؛ ماموستا محمدسعید حسینی عصر دیروز پس از طی دوران طولانی بیماری در منزل خویش ندای حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha