سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ آیت الله خاتمی در مدرسه علمیه قائمیه بم با اشاره به شرایط نامطلوب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، گفت: اگر چه فضای مجازی دارای فوایدی است، اما کثرت مضرات این فضا بیش از فواید آن برای طلاب مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، آیت الله سیداحمد خاتمی، در جمع طلاب و روحانیون شهرستان بم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای تحول در حوزه، گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به منظور جامعه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری چندین سال در حال تلاش و بررسی مداوم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نتیجه یکی از تلاش های جامعه مدرسین، نظام جدید آموزشی در حوزه های علمیه است که بحمدالله تاکنون موجب تحولی ملموس در آموزش طلاب شده است.

وی با اشاره به لزوم خدمت هرچه بهتر حوزه علمیه به جامعه، افزود: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، حوزه در صدد است تا خدمت رسانی به نحو احسن و اکمل در جامعه به ثمر بنشیند و اگرچه تاکنون اقدامات موثری صورت گرفته، اما برای رسیدن به شرایط مطلوب، راه بلندی در پیش داریم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به شرایط نامطلوب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اظهار کرد: اگر چه فضای مجازی دارای فوایدی است، اما کثرت مضرات این فضا بیش از فواید آن برای طلاب علوم دینی است و بسیار مطلوب است که طلاب سطح یک مدارس مجاز به ورود به این فضا نباشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شرایط خاص شهرستان بم و منطقه، بیان داشت: مایه خرسندی و مباهات است که این شهرستان توانسته نسبت به راه‎اندازی مدارس علمیه بلندمدت، سفیران هدایت و خواهران اقدام نماید و امید است در آینده نزدیک شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر این مدارس باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: خرسندم که مدارس علمیه بم به ویژه مدرسه علمیه قائمیه نسبت به معضلات فضای مجازی آگاه و حساسند.

وی  ضمن تقدیر ویژه از اساتید و کادر مدارس علمیه شهرستان بم، ابراز داشت: مسئولین حوزه در این شهرستان با وجود مشکلات و سختی های زیادِ پیش رو کارهای قابل تقدیری انجام دادند که این شایسته ارج نهادن است و امیدوارم حوزه علمیه بم بتواند در همه ادوار نسبت به پرورش سربازان امام زمان(عج) موفق و پیروز باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha