دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وقف

حوزه/ با حضور مسئولان و مدیران استانی؛ نمایشگاه «دهه وقف» در شهر سنندج بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، به مناسبت دهه وقف نمایشگاه هنرمندان کردستانی و دیگر استانهای کشور با عنوان نمایشگاه جامع وقف در گالری سوره شهر سنندج، ظهر امروز با حضور مسئولان و مدیران افتتاح گردید.

در این افتتاحیه این نمایشگاه، حجت الاسلام محمد کاروند؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۵۰ تابلو با محتوای وقف در قالب خوشنویسی، کاریکاتور، پوستر و... در معرض بازدید علاقمندان  گذشته شده است.

حجت الاسلام کاروند ادامه داد: آثار موجود در این نمایشگاه متعلق به هنرمندان کردستانی ودیگر استانهای کشور می باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان هدف از افتتاح این نمایشگاه را ترویج سنت حسنه وقف عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین در این نمایشگاه تلویزیون سمعی بصری نیز تعبیه شده است که به معرفی فرصت های سرمایه گذاری که در استان وجود دارد، اشاره می کند.

حجت الاسلام کاروند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دایر کردن میز نقاشی کودکان از بخش های دیگر این نمایشگاه می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه در این نمایشگاه موقوفات مطرح و شاخص کردستان در قالب بروشور، کتاب و... در معرض مطالعه و بازدید علاقمندان قرار گرفته است، افزود: این نمایشگاه تا روز سیزدهم یعنی پایان دهه وقف در دو نوبت صبح و عصر آماده بازدید علاقمندان می باشد.

براساس این گزارش، کردستان دارای ۲ هزار و ۱۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha