جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آشوب در عراق

 حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در فتنه ای که امروز توسط آشوب گران در عراق در حال انجام است و فتنه سال ۸۸ ایران شباهت های بسیاری دیده می شود و می توان فتنه جدید عراق را کپی برابر اصل فتنه ۸۸ دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اغتشاشات اخیر در برخی از شهرهای عراق اظهار داشت: از هفته های گذشته شاهد آشوب هایی در عراق هستیم که بی گمان رهبری این فتنه گری ها در بیرون از مرزهای این کشور و با حمایت و پشتیبانی کشورهایی همانند اسرائیل، عربستان، آمریکا و… صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه افزود: از ظاهر و شیوه آشوب ها به خوبی هویداست که هدف آشوبگران به هیچ وجه اصلاح امور اقتصادی و اجتماعی نیست، بلکه ایجاد فتنه و آشوب در کشور عراق برای مهیا کردن زیرساخت توطئه های جدید در این مملکت می باشد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه بخش عمده ای از آشوب گران و فتنه گران در اغتشاشات عراق را اعضای سابق حزب بعث و افراد وابسته به گروه های تروریستی تشکیل می دهند، گفت: هدف اصلی آمران و مجریان این فتنه ها آماده سازی زمینه های لازم برای ظهور و حضور دوباره داعش و دیگر عناصر تروریستی در کشور عراق است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه با اشاره به اینکه بخش دیگری از این سناریوی عربی غربی، تضعیف بسیج مردمی یا همان حشدالشعبی است، عنوان کرد: حشد الشعبی در عراق عامل اصلی شکست داعش و دیگر گروه های تروریستی بود، لذا تضعیف این جریان می تواند بسترهای لازم برای ظهور و بروز دوباره گروهک های تروریستی همانند داعش، جبهه النصره و… را در این کشور فراهم کند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه تخریب اموال عمومی توسط اغتشاشگران هدفمند است، گفت: اگر به ظاهر معترضان به وضعیت اقتصادی و معیشتی اعتراض دارند، چرا عوامل عمومی در این کشور را تخریب و بعد به مراکز نظامی و امنیتی حمله ور می شوند، لذا هر منطقی می فهمد که دستورکار اغتشاش گران از قبل به آنها ابلاغ شده است.

استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: در صفحات مجازی به عینه دیدیم که چگونه اغتشاش گران و فتنه گران در عراق «وسام العلیاوی» از فرماندهان حشدالشعبی را با کمال قساوت در آمبولانس در حالی که زخمی بود را به شهادت رساندند، آیا این عمل اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی است یا اینکه اجرای برنامه های بلندمدت دشمنان وحدت جهان اسلام؟!

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه آرامش در عراق می تواند بقای گروه های تروریستی در این کشور را منتفی کند، اظهار کرد: آرامش در عراق می تواند برنامه های استکباری کشورهای غربی و حتی عربی منطقه را به چالش بکشاند، لذا با حمایت های گسترده از آشوبگران به دنبال ایجاد فضایی ناامن در عراق هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: در فتنه ای که امروز توسط آشوب گران در عراق در حال انجام است و فتنه سال ۸۸ ایران شباهت های بسیاری دیده می شود و می توان گفت که فتنه جدید عراق کپی برابر اصل فتنه ایران در سال ۸۸ است که افراد و جریان های برانداز زیادی خود را پشت آن پنهان کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت عراق از این وضعیت، حمایت مراجع دینی و روحانیون و نیز خود مردم عراق است، گفت: بی شک اگر این اغتشاشات و آشوبها ادامه داشته باشد، سرنوشت عراق به سالهای گذشته یعنی زمانی که بی نظمی و تروریسم در این کشور حاکم بود، بازخواهد گشت، لذا بصیرت و دشمن شناسی واقعی باید در بین مردم عراق وجود داشته باشد تا این نقشه که توسط کشورهای متخاصم عراق، ایران، سوریه و جبهه مقاومت پی ریزی شده است، خنثی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امراله مهماندوست IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    0 0
    اینجانب بدون وابستگی به گروه های داخلی خودی یا گروه های خارجی بیگانه از صبح روز شنبه 25 آبان ماه سال جاری تا پایان روزی که فتنه در شهر صدرا تمام شد در خیابان های شهر حضور داشته ام و شاهد همه تخریب های این افراد از خدا بی خبر بوده ام و درخیلی از موارد موفق شدم تا مال و جان مردم بیگناه را با التماس از دست این نامرد ها تجات دهم