دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اسماعیل پور اوقاف بوشهر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره مهمترین برنامه های دهه وقف در استان بوشهر از برگزاری ۲۰۰ برنامه در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور امروز در نشست خبری با اشاره مهمترین برنامه های دهه وقف در استان بوشهر از برگزاری ۲۰۰ برنامه در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه وقف در سالن ۹ دی، برگزاری همایش یاوران وقف، زنگ وقف و برگزاری مراسمات شهادت در بقاع متبرکه از مهمترین برنامه های هفته وقف در استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: مراسم شهادت امام رضا(ع) در ۴۰ بقعه متبرکه استان برگزار می شود و نیز در این روز دو پیاده روی بزرگ در شهرهای برازجان و جم برگزار خواهد شد.

وی از کمک دولت برای تعمیر و بازسازی مساجد خبر داد و گفت: مبلغ سه میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان برای تعمیر و بازسازی مساجد طی در سال گذشته اختصاص یافته و این مبلغ به تناسب به حساب مساجد واریز شده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به آمار وقف در استان گفت: تا سال ۹۸ تعداد کل موقوفات در استان بوشهر ۵۲۵ موقوفه است در حالیکه در سال ۹۶ این آمار ۴۶۱ عدد بود که نشان از پیشرفت و توجه مردم به امر وقف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر همچنین گفت: تا امروز تعداد پنج هزار و ۹۴۵ رقبه یا مستاجر داریم که ۶۰ درصد این رقبه ها روضه خوانی سیدالشهدا(ع) است و ۴۰ درصد دیگر مربوط به فعالیت های قرآنی، بحث ازدواج و ... است.

وی از توزیع بسته های لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: تعداد ۸۰۰ که هرکدام به ارزش ۱۵۰ هزار تومان بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور یکی از برنامه های اوقاف را برگزاری مسابقات قران کریم دانست و افزود: تعداد ۴۲ دوره مسابقات قرآن کریم در سراسر استان برگزار شده است و نفرات برتر نیز به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha