جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خاطره نویسی

حوزه/ کارشناس امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان از تمدید مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره خاطره نویسی و داستان نویسی «از حجره تا سنگر» تا پنجم دی ماه داد.

حجت الاسلام عباس آزادی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، از تمدید مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره خاطره نویسی و داستان نویسی "از حجره تا سنگر" خبر داد و گفت: به دلیل استقبال طلاب و روحانیون، مهلت ارسال آثار تا پنجم دی ماه تمدید شد.

کارشناس امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان کرمان با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره، افزود: جشنواره "از حجره تا سنگر" ویژه بیان نقش روحانیت استان کرمان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به تعدادی از موضوعات جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: طلاب و روحانیون می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره یکی از موضوعات: خاطرات شهدا و روحانیون در حجره ها و مدارس علمیه، خاطرات خانواده‎های شهدا و رزمندگان روحانی و طلبه، خاطرات مناطق جنگی، اعزام به جبهه، خط مقدم، مادران و همسران شهدا، تبلیغ، لحظه های نبرد، لحظه های شهادت، تشییع شهدا، مجروحیت ها و ... اقدام نمایند.

حجت الاسلام آزادی به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: شرکت کنندگان جهت خاطره نویسی باید شرایط ذیل را مد نظر قرار دهند:

1. خاطرات در دو بخش بررسی و در هر بخش به صورت جداگانه، نفرات برتر انتخاب می‌شوند.

 الف. خاطرات خود نوشت (خاطراتی که توسط خود شخص صاحب خاطره نوشته می‌شود)

ب. خاطرات دیگر نوشت (خاطراتی که توسط صاحب خاطر بازگو و توسط شخصی دیگر نوشته شده باشد)

2. در خاطرات و داستان‎های ارسالی، ذکر اسامی افراد حاضر، زمان و مکان خاطره و جزئیاتی از این دست الزامی است.

3. خاطرات در قالب سند Word و در قطع A4 نوشته شده و به دبیرخانه جشنواره یا شماره 09132981589 در یکی از شبکه‌های اجتماعی سروش یا ایتا ارسال گردد.

4. خاطرات ارسالی کوتاه باشند (لذا هر نفر می‌تواند چند خاطره و داستان ارسال نماید)

5. ارسال خاطرات به صورت صوتی (حداکثر ۸ دقیقه با قالب MP3 و با کیفیت مطلوب) از طریق ارسال در شبکه‌های اجتماعی به شماره فوق

برای شرکت در داستان نویسی نیز موارد ذیل مورد اهمیت است:

1. هر اثر حداکثر ۱۵ صفحه یا ۴۰۰۰ کلمه باشد.

2. داستان های ارسالی قبلاً در کتاب یا نشریه ای منتشر نشده باشند.

3. درج نام و نام خانوادگی، سال و محل تولد، تحصیلات، نشانی محل سکونت، رایانامه، شماره تلفن همراه و ثابت در انتهای داستان الزامی است.

کارشناس امور طلاب و دانش آموختگان در انتها، به تقویم جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: قرار است اعلام نتایج داوری آثار دهم دی ماه 98 انجام شود و اسفند ماه سال جاری نیز نسبت به برگزاری جشنواره و اهدای جوایز اقدام شود.

گفتنی است،  جشنواره "از حجره تا سنگر" با همکاری مدیریت حوزه علمیه، اداره کل اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی و سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان برگزار می شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha