پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش وقف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه گفت: طبق آمار بیش از ۷۰۰ نوع نیت وقف وجود دارد که در شهرستان بانه بیشتر موقوفات با نیت وقف بر مساجد و ترویج فعالیت های دینی و قرآنی می باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش تجلیل از یاوران وقف و روحانیون شهرستان بانه شامگاه چهارشنبه در این شهر برگزار گردید.

در این همایش، آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه اظهار داشت: در بحث سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی با هم شراکت ندارند و در این طرح ها سهیم نیستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه ادامه داد: سرمایه این طرح ها از محل مازاد بر مصرف مساجد تامین و درآمد حاصل نیز با حفظ نیت واقف صرف هزینه های ضروری مساجد، حقوق ماموستاییان و طلبه ها می‌شود.

شریفی در ادامه سخنان خود گفت: براساس آخرین آمار از میان موقوفات بانه بیش از ۱۳۰۰ رقبه در این شهرستان درآمدزا می باشند که خوشبختانه اجاره این رقبه ها به موقع پرداخت می شود و در راستای نیات واقفین هزینه می گردد.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه همواره تلاش بر صیانت از نیات واقفین و موقوفات داشته است و در صورت تعرض به این موقوفات براساس قانون با آنها برخورد می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه اظهار داشت: خوشبختانه خیرین شهرستان بانه امسال ۱۷ وقف جدید به ارزش ریالی ۵۰ میلیارد وقف نموده اند که این کار باعث شده است که جایگاه شهرستان بانه در بحث موقوفات در استان ارتقا پیدا کند.

شریفی ادامه داد: شهرستان بانه در سه سال اخیر از لحاظ وقف و اجرای برنامه و سیاست های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه رتبه برتر کشور را همواره در دست داشته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از آمارهای اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: براساس آمارهای موجود امسال بیش از ۳۹۰ اجاره نامه در بخش شهری و روستایی با کاربری کشاورزی و خدماتی برای موقوفات تنظیم و تمدید گردیده است.

شریفی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: همچنین در سالجاری کارشناسان این اداره به صورت میدانی از ۵۰۰ رقبه شهرستان بانه بازدید کرده اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان بانه ۳۱۶ وقف، و ۱۶۸۳رقبه مسکونی، تجاری و کشاورزی، ۳۳ مدرسه و ۲۲ ساختمان اداری وقفی وجود دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: طبق آمار بیش از ۷۰۰ نوع نیت وقف وجود دارد که در شهرستان بانه بیشتر موقوفات با نیت وقف بر مساجد و ترویج فعالیت های دینی و قرآنی می باشد.

شریفی در پایان سخنان خود عنوان کرد: مهمترین موقوفات شهرستان بانه شامل موقوفه «حاج عبدالله ابراهیمی»، موقوفه «بانو بنفشه»، موقوفه «حاج کریم وثوقی»، موقوفه «آمنه رسول پناه»، موقوفه «آغاخان» و «خدیجه خانم» می باشند که موقوفه «آغاخان» و «خدیجه خانم» از موقوفات شاخص بانه محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha