جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شروع انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم بود و استمرار و بقاء آن نیز نیازمند حضور طلاب در صحنه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در نشست سیاسی مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، گفت: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید مقام معطم رهبری است، بحث انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه ها و تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: شروع انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم بود و استمرار و بقاء آن نیز نیازمند حضور طلاب در صحنه است.

وی با بیان اینکه طلاب نباید وارد بازی های سیاسی شوند، ابراز داشت: البته قطعا هیچ طلبه‌ای که تفکرات او نشأت گرفته از قرآن و حدیث است نمی تواند نسبت به سیاست بی‌تفاوت باشد، چرا که سیاست ما عین دیانت ماست.

امام جمعه همدان یادآور شد: از همان صدر اسلام که امیرالمومنین(ع) را به صورت ظالمانه از حکومت حذف کردند، تفکری مبنی بر دوگانگی بین سیاست و دین در ذهن جامعه اسلامی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه جریان غدیر به معنای حضور جدی دین در عرصه سیاست است، تاکید کرد: امروز نظام اسلامی نیاز به حضور جدی روحانیت در عرصه های مختلف دارد و این یک واقعیت است.

نماینده ولی فقیه در همدان، عملیاتی شدن گام دوم را یکی از اصلی ترین وظایف طلاب حوزه های علمیه دانست و گفت:  از آنجایی که گام دوم انقلاب به عنوان قوه محرکه نظام اسلامی محسوب می شود، بنابراین در راس عملیاتی شدن آن در جامعه باید حوزه های علمیه حضور داشته باشند.

وی به اهمیت انتخابات مجلس اشاره کرد و ابراز داشت: امروز نیازمند وحدت در جامعه هستیم، و لذا تمام کسانی که معتقد به مبانی فکری نظام اسلامی هستند و آرمان‌های امام خمینی(ره)  و رهبری را قبول دارند، باید با وحدت حرکت کنند.

وی با تقدیر از فعالیت طلاب همدانی در عرصه بصیرت افزایی، اظهار داشت: روحانیت همدان در تمامی عرصه‌ها که به حضور آنها احتیاح بوده است حضور داشته اند و به همین دلیل باید قدردان این عزیزان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha