سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مصطفی پورمحمدی

حوزه/ حجت الاسلام پور محمدی گفت: روحانیت اگر بخواهد کاملاً موفق شود، احتیاج به یک شبکه گسترده و منسجم و کار تشکیلاتی هماهنگ دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیرکل مجمع روحانیت، ظهر امروز در نشست سیاسی که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد با اشاره به فراز و فرودهای انقلاب در طول ۴۰ سال گذشته، اظهار داشت: هر صفحه از خاطرات انقلاب را اگر مرور کنیم سرشار از لحظه های مهم و تصمیمات حساس می باشد.

دبیر کل جامعه روحانیت افزود: انقلاب اسلامی به عنوان اتفاقی تعیین کننده زمینه ساز به وجود آمدن جریانات مختلفی در زمینه های ارزش های جاودان، آینده معنوی جهان و رقم خوردن زندگی بر اساس معیارهای دینی بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اشلامی معجزه الهی بود، خاطر نشان کرد: انقلاب در دوره ای بود که همه عوامل در داخل و خارج ضد خدا و ضد اصول ثابت الهی حرکت می کردند.

دبیر کل جامعه روحانیت تصریح کرد: این که در طول چهل ساله انقلاب یکی از پرکاربرد ترین واژه ها در ادبیات سیاسی روسای جمهور آمریکا  ایران بوده است، نشانگر اهمیت ایران و نقش آن در تحولات جهان است.

وی، ایران را یکی از قوی ترین کشورها در عرصه قدرت نرم دانست و گفت: اگر بخواهیم از نظر قدرت سخت ایران را با کشورهای دیگر و استکبار در ابعاد مختلف مقایسه کنیم، باید گفت که این اتفاق قابل قیاس نیست  اما دلیل اینکه این همه در برابر جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی و کارشکنی می‌کنند این است که همه آنها معتقدند ما امروز صاحب قدرت نرم در جهان هستیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی یادآور شد: منظور از قدرت نرم، تاثیرگذاری ذهنی و نفوذ در قلب جامعه و جهان است. امروز قدرت بزرگ انقلاب در پیام انقلاب است و به همین دلیل دشمنان از پیام انقلاب و فکر انقلاب در هراسند.

دبیرکل مجمع روحانیت خطاب به طلاب تاکید کرد: انقلاب با روحانیت شکل گرفته است و اگر بخواهد باقی بماند باز هم احتیاج به روحانیت دارد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با توجه به اهمیت نقش روحانیت در تمامی صحنه های، ابراز داشت: اگر بخواهیم از حملاتی که از هر جهت به ما وارد می شود، جان سالم به در ببریم به فعالیت و همت شما طلاب بستگی دارد.

وی ادامه داد: همان طور که گام اول انقلاب مبتنی بر همت روحانیت بود، گام دوم نیز برای اجرایی و عملیاتی شدن احتیاج به همت روحانیت خواهد داشت.

 حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به بعضی از کمبود ها و نواقص، خاطر نشان کرد: متاسفانه نتوانستیم به طور کامل از همه ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم و هنوز به بلوغ نرسیده ایم و لذا باید همت کنیم تا به اوج خود برسیم.

دبیرکل مجمع روحانیت در پایان یادآور شد: روحانیت اگر بخواهد موفق شود احتیاج به یک شبکه گسترده و منسجم و کار تشکیلاتی هماهنگ دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha