پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دهه وقف

حوزه/ حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه سهم اندکی از موقوفات لرستان به حوزه های علمیه اختصاص دارد، گفت: البته در استان موقوفاتی هم وجود دارد که بخشی از سهم آنها مربوط به حوزه های علمیه است که در حال احیای این موقوفات هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، امروز در نشست تخصصی «وقف و حوزه های علمیه»، در مدیریت حوزه علمیه استان لرستان، با اشاره به اهمیت بالای وقف در آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع)، گفت: وقف با فضیلت ترین نوع انفاق است که می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه امروز باشد.  

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه دهه وقف فرصتی مغتنم برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف است، اظهار کرد: مبلغان و اصحاب رسانه و همچنین فعالان دینی و فرهنگی باید با همت جهادی در راستای ثبت موقوفات متناسب با نیاز جامعه گام بردارند.  

وی با بیان اینکه مبلغان با فعالیت تبلیغی خود در اماکن مختلف باید در راستای ترویج فرهنگ وقف در بین خیران نیک اندیش رسالت خود را انجام دهند، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید با  برگزاری همایش هایی با عنوان ترویج فرهنگ وقف در جامعه در راستای ترغیب و تشویق خیران نسبت به وقف  های حوزوی برنامه ریزی داشته باشند.  

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون وقف حوزوی  اندک است، گفت: امید می رود با تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در این راستا اقدامات چشمگیری انجام شود.  

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به سهم اندکی از ۱۴ موقوفه در استان به حوزه های علمیه اختصاص دارد، بیان داشت: البته در استان موقوفاتی هم وجود دارد که بخشی از سهم آنها مربوط به حوزه های علمیه است که در حال احیای این موقوفات هستیم.  

وی در پایان یادآور شد: امید می رود واقفان و خیران نیک اندیش با اهدای موقوفات جدید و متناسب با نیاز جامعه بویژه  برای در بخش های قرآنی و حوزه های علمیه قدم بردارند تا شاهد ترویج و گسترش فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه باشیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha