جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر رفع مشکلات و کاستی‌های اعزام مبلغان و ائمه جماعات به مدارس، گفت: باید ائمه جماعات باتجربه به مدارس اعزام شوند؛ زیرا رونق نمازهای جماعات در مدارس بسیار بیشتر از ادارات دیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان، با اشاره به یک نقیصه اساسی در سیستم تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا باتجربه‌ترین و بهترین معلمان به تدریس نوآموزان و دانش آموزان مدارس پایه مشغول هستند؛ اما در ایران این روند به‌عکس است.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال الآن در آموزش‌وپرورش معلمان توانمند و باتجربه پایه‌های پایانی متوسطه را تدریس می‌کنند و تدریس پایه‌های ابتدایی بر عهده معلمان کم‌تجربه نهاده شده است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در زمینهٔ فعالیت روحانیان مبلغ هم همین نقیصه وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اغلب ائمه جماعات باتجربه در ادارات و کارخانه‌ها نماز اقامه می‌کنند و افراد کم‌تجربه به مدارس آموزش‌وپرورش اعزام می‌شوند.

وی افزود: اگر امام جماعت باتجربه به مدارس برود آثار بسیار مناسبی خواهد داشت و از سوی دیگر ائمه جماعاتی که تازه به این جرگه پیوسته‌اند به دوایر و مراکزی بروند که مأمومین اندکی دارند.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تبیین فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی معلمان، اظهار کرد: درزمینهٔ بیانیه گام دوم باید دوره‌های توانمندسازی برای دبیران و معلمان حوزه قرآن و پرورشی گذاشته شود که در این راستا نهاد تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه استان آماده همکاری با آموزش‌وپرورش هستند.

حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب، مسئول بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: سال‌ها پیش در قالب طرح یاوران موعود کلاس‌های ویژه در بحث معارف مهدویت برگزار می‌شد که بازخورد مناسب و خروجی‌های خوب و مبارکی داشت.

وی افزود: امسال هم این طرح آغاز شده و در قالب آن مربیانی به مدارس استان اعزام شده‌اند تا این دوره‌ها را برای دانش آموزان برگزار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha