پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 871216
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
فرهنگ‌نامه نماز جماعت

حوزه/ نسخه الکترونیکی کتاب «فرهنگ نامه نماز جماعت» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد پهلوانی با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «فرهنگ نامه نماز جماعت، گفت: فرهنگ‌نامه، کتـابی است حاوی، دانـش، فرهنگ و حکمت و «فرهنگ‌نامه نماز جماعت»، قطره‌ای است از دریای دانش و فرهنگ ناب اسلامی و مَدخَلی دیگر از دانش‌نامۀ قرآن و حدیث که به صورت مستقل، منتشر می‌شود.

وی افزود: در این دانش‌نامه، واژه‌ها و اصطلاحاتی که در قرآن و احادیث، کاربرد گسترده‌ای دارند، به ترتیب الفبایی، با نظمی نوین و با ذکر نمونه کاربردها (شواهد)، معناشناسی و تحلیل و تبیین می‌گردند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: در لابه‌لای این دانش‌نامه، برخی مَدخل‌ها، از کاربرد فرهنگیِ ویژه و بَسامد استفادۀ بالاتری برخوردارند، بدین معنا که عموم مسلمانان و یا گروه‌های خاصّی از آنان، به صورت شبانه‌روزی و گسترده، با آنها، سر و کار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تصحیح و تقویت فرهنگ عمومیِ جوامع اسلامی، ارائه معارف مربوط به این گونه واژه‌ها و اصطلاحات، ضرورتی دو چندان دارد. با این نگاه، چنین مَدخَل‌هایی از دانش‌نامه، انتخاب می‌شوند و به صورت کتاب‌های مستقل در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

پهلوانی به معرفی کتاب «فرهنگ نامه نماز جماعت» پرداخت و گفت: این کتاب نوشته محمد محمدی ری شهری است که در پژوهشگاه قرآن و حدیث تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

وی اظهار داشت: کتاب «فرهنگ نامه نماز جماعت» با ۱۱۸ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۵ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، افزود: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha