جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 871533
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
جایزه مصطفی

حوزه/ برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی به بررسی جایزه مصطفی که هر 2 سال یک بار در زمینه های علمی جهان اسلام برگزار می شود، می پردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  این برنامه ضمن مروری بر پیشینه این جایزه که محوریت اصلی آن شناسایی و معرفی برترین های علم و فناوری جهان اسلام است، وضعیت کلی علمی جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

افزایش سطح همکاری و هم افزایی در حوزه علوم و فناوری در سطح کشورهای اسلامی با تأکید بر فناوری پیشرفته، رقابت در حوزه های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری زیستی و علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات و بنیان نهادن این جایزه به ابتکار ایران از جمله محورهای مورد بحث به شمار می رود.

در این برنامه همچنین با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران و ایجاد ممانعت در حوزه هایی مانند دسترسی به تجهیزات تحقیقاتی، ارتباط میان دانشگاه  های ایران و آمریکا (و حتی سایز نقاط جهان)، عدم صدور ویزای تحصیلی و تحقیقاتی برای ایرانیان و دسترسی به سایت های اینترنتی علمی و آموزشی بحث و گفت و گو درخصوص موفقیت های علمی ایران به رغم تحریم ها صورت خواهد گرفت.

در این زمینه افزایش جمعیت تحصیل کرده ایران از 100 هزار نفر در سال 137 به 2 میلیون نفر در سال 1385 و   جایگاه علمی دانشمندان ایرانی دانش آموخته در ایران در سیر علمی جهان مورد بحث قرار می گیرد.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شحاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 22 آبان از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات05:00، 12:00 و 17:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 07:00 و 20:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha