پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار

حوزه/ امام جمعه قزوین با تقدیر از همکاری‌های رو به گسترش حوزه علمیه و آموزش و پرورش، گفت: همکاری‌های حوزه و آموزش و پروش هر روز در حال گسترش است و امیدواریم با توسعه همکاری‌ها، اتفاقات بسیار خوبی را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش که در دفتر امام جمعه قزوین برگزارشد گفت: نخستین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شد، مربوط به اهمیت علم و آموزش است و این مهم جایگاه علم و آموزش را در نگاه خدای متعال نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: عالم و آدم خالق دارند و حساب شده خلق شده‌اند و بهترین کلید واژه فلسفه خلقت، رساندن انسان به جایگاه کرامت است و این کرامت است که زمینه‌ساز عمیق‌ترین ارتباطات بین خدا و انسان می‌شود.

امام جمعه قزوین به اهمیت کرامت در نظام دینی اشاره کرد و گفت: همه آموزه‌های دینی برای رساندن انسان به جایگاه کرامت که بالاترین درجه انسانی محسوب می‌شود، خلق شده است و همه باید دست‌یابی به این مقام را هدف اصلی خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید نگاه معلمی پیامبر(ص) را سرلوحه کار معلمی قرار دهیم، چرا که خدای متعال تمام ماهیت، شخصیت و اسرار وجودی انسان و مسیر دستیابی به سعادت و خوشبختی را در قرآن آورده است و اگر با نگاه معلمی پیامبر(ص) به قرآن نگاه کنیم، به موفقیت دست می‌یابیم.

 وی با تقدیر از همکاری‌های رو به گسترش حوزه علمیه و آموزش و پرورش، بیان کرد: همکاری‌های حوزه و آموزش و پروش هر روز در حال گسترش است و امیدواریم با توسعه همکاری‌ها، اتفاقات بسیار خوبی را شاهد باشیم.

در ابتدای این دیدار محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به تشریح اهداف نظام آموزشی پرداخت و اظهار کرد: در بخش اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان، آشنایی با خدا و تأثیر ایمان در زندگی در پایه های مختلف آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در بخش دیگری نظام آموزشی در پی آموزش سیره و روش ائمه اطهار (ع) و در بخش سوم بر آموزش قرآن به دانش آموزان تأکید شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha