چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ همایش ائمه جماعات ادارات کل ودستگاهای اجرایی استان قم

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت:عملکرد نیروهای نظامی در خنثی سازی توطئه های دشمنان قابل توجه بود، اما آن چیزی که این فتنه ها را کاملا بی اثر کرد، قدرت بسیج مردمی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی در همایش ائمه جماعت ادارات کل و دستگاه های اجرایی استان قم که در جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد با بیان این که مبارزه با فساد، انجام عبادت،  داشتن تقوا و ایمان از جمله اضلاع مهم اسلام و انقلاب است، گفت: اگر در جامعه اسلامی فساد ترویج پیدا کند، معیشت مردم با مشکل مواجه خواهد شد و آن موقع است که انقلاب قدرت بسیج عمومی را از دست خواهد داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: تا زمانی که جامعه و انقلاب اسلامی از قدرت بسیج مردمی برخودار است هیچ دسیسه ای نمی تواند ضربه ای به آن وارد کند. انقلاب زمانی ضربه می خورد که نتواند نسبت به بسیج کردن مردم در دفاع از آرمان های انقلاب اقدام کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: حضور با صلابت و دشمن شکن مردم در راهپیمایی روزهای اخیر در دفاع از امنیت ملی، آخرین نمونه از بسیج مردمی ملت ایران است که حماسه امنیت را به وجود آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: مردم با وجود بی تدبیری، عدم اقناع افکار عمومی و اجرای ناصحیح تصمیم سران قوا در اصلاح قیمت سوخت، بعد از سخنرانی رهبری معظم انقلاب با حضور در خیابان های کشور توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

این استاد حوزه افزود: عملکرد نیروهای نظامی در خنثی سازی توطئه های دشمنان قابل توجه بود، اما آن چیزی که این فتنه ها را کاملا بی اثر کرد، قدرت بسیج مردمی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: برای این که بسیج رشد پیدا کند، عمده ترین قوا در بسیج تقویت باورها، ایمان، زیر ساخت های ارزشی است. برای همین بسیج طلاب و روحانیون ارزشمندترین بخش بسیج است و در همین رابطه باید در بخش تقویت ایمان و تقوا برنامه داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که بالاترین فتنه، فتنه اخلاقی و اعتقادی است و ریشه فتنه سیاسی همین دو مسئله می باشد، نقش روحانیون را برای تقویت مسئله اخلاق و اعتقاد از طریق تقویت امربه معروف و نهی از منکر ضروری ولازم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که بالاترین خیانت، خیانت به ولایت فقیه است ادامه داد: اگر رضایتمندی عمومی مردم به موقع تشخیص داده و عملی  نشود، باید شاهد  فروپاشی اخلاقی و اجتماعی در جامعه بود و همین مسئله بالاترین خیانت به رهبری و ولایت رهبری است.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: در این راهپیمایی مردم در تزاحم بین حفظ نظام و امنیت عمومی و پیشبرد مطالبات خود، اطاعت از ولی فقیه را مقدم کردند و به صحنه آمدند و این همان ایمان و اعتقاد مردم به نظام است.

عضو خبرگان رهبری گفت: مسئولان باید تشکر عملی کنند، خواسته های مردم را عملی کنند و برآوردن نیازهای معیشتی و امنیت از مهمترین ترین درخواست مردم است.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعت در رفع مشکلات مردم گفت: ائمه جماعت می توانند برای رفع نیازها، به مسئولین تذکر دهند، پیشنهاد دهند، گاهی لازم است از طریق مجاری قانونی برای اخطار دادن به مسئولین بهره بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی بیان داشت: فتنه  اخیر از پیش برنامه ریزی شده بود، مسئول میز ایران در آمریکا بعد از فتنه اخیر گفت« دو سال و نیم در حال برنامه ریزی هستیم». سلطنت طلبان هم رسما اعتراف کردند و  گفتند ما از ترامپ خواستیم این کار را انجام دهند و ما منتظر اشتباه دولت بودیم. دو الی سه سال برنامه ریزی و حتی شعار نویسی کردیم، تا این که اشتباه اخیر اتفاق افتاد».

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: چند نفر از منافقین در شیراز دستگیر شدند و اعتراف کرده اند« ما آموزش استفاده با سلاح و ... را در عربستان سعودی یادگرفتیم، برنامه این بود در دی ماه تا انتخابات اغتشاش انجام دهیم، ولی این اشتباه دولت کار را جلو برد.

وی افزود: اینها دنبال این بودند به عسلویه ضربه بزنند ونفت عسلویه را قطع کنند. در همین رابطه درگیرهایی بین نیروهای امنیتی ایران و آنها رخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: سوال این است آنها از کجا متوجه شدند دولت قصد دارد بنزین را گران کند؛‌ در قرارگاه مدیریت سوخت از روز سه شنبه گرانی سوخت اعلام شده بود، دشمن متوجه شد؛ نشانه دیگر بهره گیری از نفوذی های در بین مسئولین کشور که نشان می دهد این شرارت از قبل طراحی شده بود.

عضو خبرگان رهبری افزود: طبق برنامه  5ساله مقرر بود دولت و مجلس هرساله مقداری از بنزین را گران کنند، ولی این کار را نکردند.  نهایتا اقدامات اولیه برای تصمیم گیری بنزین یا عدم آن به مسئولان سه قوه داده می شود ،اما اصل برنامه و اطلاع رسانی در مورد گرانی بنزین، به عهده دولت بود. اینها فکر کردند اگر اعلام نکنند، هیچ اتفاقی نمی افتد ولی هشدار خیر خواهان را جدی نگرفته بودند و مصمم بودند اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که اولین فراخوان برای قطع فضای مجازی در روز جمعه داده شد، ولی با تأخیر زیاد از سوی دولت، شب یکشنبه یا عصر قطع شد گفت:  همین اندازه باعث هم افزایی اشرار شد و در ادامه دولت دنبال این بود اینترنت زود وصل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: از طرفی مسئولین اسرائیل هم از طریق همین فضای مجازی با اشرار در تماس بودند و این مسئولیت دولت را سنگین می کند که باید با این افراد که در دولت زمینه ایجاد این کار را برای دشمن و شرارت فراهم کرده بودند، برخورد شود؛  در شرایط فعلی و بسیار حساس برای عدم شرارتهای بعدی که قطعی خواهد بود، راه اندازی اینترنت ملی و شبکه ملی و تسریع دادن این مسئله است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: جنگ سایبری شوخی بردارد نیست. باید مجهز شد. قرار نیست هر کاری خواستند در فضای مجازی کنند.

وی بیان داشت: عمده  افراد که اغتشاشات شرکت کرده  بودند، آموزش دیده بودند و حتی سازماندهی خود را برای آینده حفظ کرده اند و این طور نیست که همه دستگیر شده باشند چون فتنه ها برای آینده ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: مقام معظم رهبری براساس همان ایده امام راحل عمل کردند و گفتند وقتی این کار قانونی است و بنده دخالتی نمی کنم. بعد ایشان به مسئولین و مردم  در مورد اغتشاش و رفع نیاز و تأمین معیشت تذکر دادند تا جلوی گرانی گرفته شود.

وی با بیان این که  وظیفه روحانیت در شرایط فعلی بصیرت و روشنگری، اقناع افکاری عمومی، پیروی از ولایت فقیه و ... است،  افزود: امروز باید نقش فضای مجازی درمورد فتنه اخیر و راه اندازی سریع تر شبکه ملی مورد توجه قرار گیرد. راه تحول پیشرفت ورفع مشکلات جامعه و مردم، انتخاب مدیران و نماینده شایسته در مراکز مهم کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: دولت با این که ادعا می کرد با گران کردن بنزین کالاهای دیگر گران نمی شود، اما در روزهای اخیر برخی مسئولان ادعا می کنند که گرانی بنزین، باعث گرانی کالاهای دیگر خواهد شد و این امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود:  برای تأمین حداقلی معیشتی باید از راه های قانونی اقدام کرد. راه قانونی تأمین حداقلی، ارائه طرح و برنامه توسط مجلس و اجرای آن توسط دولت و جلوگیری از افزایش قیمت و افزایش رضایتمندی عمومی است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha