چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جعبه سیاه ناشناس در خارج از مسجد اتاوا، نمازگزاران را به تشویش انداخت

حوزه/ پلیس از محتویات بسته ناشناسی که هفته گذشته روبروی مسجد السلام در اتاوای کانادا گذاشته شده بود پرده برنداشت و تنها اعلام کرد که این بسته حاوی مواد منفجره نبوده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، اعضای یک مسجد در منطقه شرق اتاوای کانادا می گویند فرد ناشناسی جمعه گذشته بسته مرموزی را خارج از مسجد گذاشته که نگرانی و تشویش در میان نمازگزاران به وجود آورده است.

دورین های مداربسته تصویر مردی را نشان می دهند که جعبه سیاهی را همراه با یک یادداشت در خارج از مسجد رها کرده و رفته است. این مرد کاپشن خود را روی صورتش کشیده و چهره اش به سختی قابل مشاهده است.

در یادداشت نوشته شده «می توانید آن را بردارید! در سطل زباله نیاندازید!»

عبدالحکیم معالی میشاک رئیس مسجد السلام در این باره گفت این جعبه به نظر می رسد شبیه خانه کعبه ساخته شده باشد!

معالی گفت: حس غالب ترس است. ما این فرد را نمی شناسیم و نمی دانیم چرا چنین کاری انجام داده است. تنها می دانیم که قصد داشته ماکتی از کعبه بسازد که البته برای ما اهانت آمیز است.

یکی از اعضای این مسجد با پلیس اتاوا تماس گرفت و گروه خنثی کننده بمب به محل اعزام شدند. پلیس اتاوا مشخص کرد که این حادثه ماهیت جنایی نداشته و بسته بعدا غیر مشکوک تلقی شده است.

معالی اعلام کرد که پلیس اتاوا از محتویات درون جعبه آنان را مطلع نساخته و گفت: اکنون  احساس امنیت نمی کنیم.

پیتر اسلیلی ، رئیس پلیس اتاوا هم در سخنرانی در نشستی پیرامون «تنوع جمعیتی، برابری و انسجام ضمن بیان اینکه احساسات مسلمانان را درک می کند گفت: ما می دانیم که افزایش جنایات نفرت وجود دارد ، هنوز هم مسائل حل نشده وجود دارد ، تبعیض در موسسات و ... بنابراین  همگی باید برای برطرف ساختن آن ها تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha