جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: بسیاری از مردم برای پرداخت زکات توجیه نیستند و با تبلیغات می‌توان برای ترویج آن گام برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام وحید طالبی امروز در نشست شورای زکات شهرستان پلدشت، که در دفتر امام جمعه این‌ شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: زکات از ویژگی‌های نیکوکاران و مومنان است و به اندازه‌ای دارای اهمیت است که نماز بدون زکات بی‌اثر خواهد بود.

وی افزود: جنبه‌های معنوی زکات به اندازه نماز اهمیت دارد و بُعد اجتماعی و اقتصادی این فریضه ای الهی نیز بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه پلدشت  با ذکر اینکه پرداخت زکات و خمس موجب برکت پیدا کردن اموال می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از مردم برای پرداخت زکات توجیه نیستند و با گسترده کردن تبلیغات، می‌توان برای ترویج آن گام برداشت.

حجت الاسلام طالبی بیان داشت: در چند سال اخیر با تشکیل ستاد زکات تحول عظیمی ایجاد شده، به گونه‌ای که شهرستان پلدشت روند رو به رشدی در زمینه زکات داشته است.

وی تاکید کرد: در کنار اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، پرداخت زکات یک واجب الهی است و جزو فروع دین به حساب می‌آید که باعث محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی می‌شود.

امام جمعه پلدشت اظهار کرد: زکات می‌تواند پاسخگوی بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه باشد و گره‌های کور را باز کرده و مشکلات خانواده‌های نیازمند را حل و فصل نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha