پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدحسین بهرامی

حوزه/ نائب رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی از برگزاری این همایش در روز ۲۸ فروردین سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی که در دفتر خبرگزاری حوزه برگزار شد، عنوان کرد: در دوره جدید مدیریت حوزه، یکی از رویکردهای اساسی آیت الله اعرافی توجه به جنبه پاسخگویی حوزه بوده و حوزه ی پاسخگو یکی از کلیدواژه های سخنرانی های ایشان بوده است.

وی افزود: حوزه برای بازآفرینی تمدن نوین اسلامی بوده و نیازمند این است که به مرزهای جدید در حوزه علم دست یابد، به همین جهت کارهایی که در درختواره های رشته های حوزوی طراحی شده، برای همین منظور است.

نائب رئیس شورای سیاستگذاری همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی گفت: استفاده از فناوری های مرتبط برای توسعه علوم اسلامی بوده و یکی از مهم ترین فناوری ها هوش مصنوعی است، امروز هوش مصنوعی پیشران بسیاری از خدمات بوده و علوم اسلامی با توجه به توسعه ای که تا کنون پیدا کرده، نیازمند دستیابی به این فناوری است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ادامه داد: در موسسه اشراق و زیر نظر آیت الله اعرافی در زمینه هوش مصنوعی اقداماتی صورت گرفته و در سال گذشته این کار در شورای فضای مجازی حوزه عرضه شد که تصویب آن با همکاری پنج نهاد مربوطه انجام شد.

وی حوزه را در بهره گیری از فناوری اطلاعات پیشگام دانست و تاکید کرد: برگزاری یک همایش ملی در این خصوص برنامه ریزی شده و در ۲۸ فروردین مال سال ۹۹ تاریخ برگزاری آن است.

نائب رئیس شورای سیاستگذاری همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی یادآور شد: امروز قریب به اتفاق منابع علوم انسانی در قالب نرم افزارهایی در اختیار محققان قرار گرفته و در حوزه هوش مصنوعی و داده کاوی متون، کارهای مختلفی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی اضافه کرد: در زمینه هوش مصنوعی و رشته های مرتبط با این حوزه از ظرفیت طلاب دارای تحصیلات دانشگاهی بهره گرفته شده و عموم این طلاب که در این زمینه تخصص دارند، جذب این کار شده اند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از طلابی که در دانشگاه تحصیلات نداشته اند نیز در این پروژه به همکاری می پردازند، مطرح کرد: در سطح سه و چهار دو گرایش هوش مصنوعی را در نظر گرفته ایم که در پی تثبیت آن هستیم؛ این ظرفیت به ما در زمینه توسعه هوش مصنوعی کمک خواهد کرد.

نائب رئیس شورای سیاستگذاری همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی اضافه کرد: شناسایی فضلای حوزوی و دانشگاهی فعال در این پژوهش کاربردی و بین رشته ای یکی از اهداف این همایش بوده و تا کنون با طلاب و دانشگاهیان بسیاری آشنا شده ایم که در این حوزه ها فعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به اینکه ما به تعدادی از طلاب حوزوی نیازمند هستیم که بانک های اطلاعاتی را ایجاد کنند، بیان کرد: آشنایی با قابلیت های کاربست هوش مصنوعی نیز از دیگر اهداف این همایش است که اطلاع رسانی و برگزاری نمایشگاه ها برای این آشنایی انجام شده است.

وی با اشاره به دیگر اهداف همایش خاطرنشان کرد: بررسی تحلیلی فرصت ها و تهدیدها در حوزه هوش مصنوعی، توانمندسازی طلاب مستعد، تجمیع آراء و نظرات و تضارب آرا از دیگر اهداف این همایش به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha