شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردکانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: در کنار تمام هجمه هایی که در طول این چهل سال به نظام جمهوری اسلامی شده است، دشمن از راه هدف قرار دادن عمود خیمه نظام که همان ولایت فقیه است، وارد شده تا میان مردم و ولایت فاصله بیاندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی در نشست مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، به عنوان دومین ناطق پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: خداوند متعال در سوره جمعه فرموده است: «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ/ اوست خدایی که میان عرب امّی (یعنی قومی که خواندن و نوشتن نمی‌دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت که بر آنان آیات وحی خدا تلاوت می‌کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک می‌سازد و شریعت و احکام کتاب سماوی و حکمت الهی می‌آموزد و همانا پیش از این همه در ورطه جهالت و گمراهی آشکار بودند».

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم نسبت به هیچ نعمتی منت نگذاشته؛ اما تنها نعمتی که بر بشریت منت گذاشته است، نعمت خاتم الانبیاء، رسول گرامی اسلام(ص) است.

نماینده طلاب کاشان ابراز داشت: نتیجه این نعمت، حاکمیتی است که امروز بحمدالله شاهد عظمت های آن هستیم؛ اما در کنار آن نواقصی نیز وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی خاطرنشان ساخت: امروز یکی از ضعف های ملموس در جامعه دینی ما مسئله اخلاق است که گزارشات تکان دهنده ای از آن شنیده می شود.

وی تصریح کرد: از دیگر ضعف ها، ضعف های علمی است که سزاوار نیست و باید تلاش بیشتری برای جبران آن صورت بگیرد.

نماینده طلاب کاشان بیان داشت: امروز امکانات بسیاری برای تحصیل علم وجود دارد که در گذشته وجود نداشت و بزرگان حوزه با سختی های بسیاری این راه را طی کرده اند؛ پس ما با وجود این امکانات نباید ضعف علمی داشته باشیم؛ باید برای این مسئله فکری شود و همت بگماریم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اظهار داشت: امروز حوزه علمیه قم بحمدالله در عالی ترین مراتب پیش بینی شده خود قرار دارد؛ اما شاهد ضعف هایی نیز هستیم.

وی به ضعف سیاسی اشاره کرد و ابراز داشت: در کنار تمام هجمه هایی که در طول این چهل سال به نظام جمهوری اسلامی شده است، دشمن از راه هدف قرار دادن عمود خیمه نظام که همان ولایت فقیه است، وارد شده تا میان مردم و ولایت فاصله بیندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha