جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید یاسین موسوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: برخی عناصر نفوذی در تظاهرات ها عراقی نیستند و از انسانیت به دور هستند و می خواهند عراق را دودستی به آمریکا تقدیم کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد در سخنانی با اشاره به نا آرامی ها و اعتراضات اخیر عراق گفت: برخی کشورهای خارجی از جمله آمریکا و انگلستان و عربستان و امارات و قطر و اسرائیل به صورت آشکار در امور داخلی عراق دخالت می کنند می گویند چنین و چنان بکنید و چنین و چنان نکنید و به صورت روزانه بیانیه برای عراق صادر می کنند که دولت عراق باید چنین کند و چنان کند و از خیابان ها کنار برود و عقب نشینی کند و به مردم فشار نیاورد!

باید از این کشورها و رژیم ها پرسید که آیا دولت عراق کارمند و اجیر شما است؟ آیا شما مردم عراق که دوستدار میهن خود هستید کور و نابینا هستید که از خارج دستور بگیرید؟ آیا شما مردم نمی دانید که چپاولگران میهن شما همین بیگانگان هستند؟ آیا دولت عراق کارمند آلمان است که از آنها دستور بگیرد؟

وی در ادامه خطاب به برخی کشورهای بیگانه و مزدوران داخلی آنها گفت: شما نخست وزیر را مجبور کردید استعفا بدهد و او هعم استعفا داد و رفت. اما نتیجه چیست؟ نتیجه این است که کشورهای بیگانه می گویند شما حق ندارید کاری انجام دهید و باید با ما مشورت کنید تا دستور شما از خارج عراق بیاید و فلان شخصیت بیگانه با هواپیمای شخصی در فلوجه یا شهر دیگر می نشیند و به نخست وزیر جدید می گوید بیا تا به تو بگویم چه کار باید بکنی!

این اشغالگری است یا اسم دیگری دارد؟ آیا یک مؤمن عراقی وفادار می پذیرد که ما به چنین وضعیتی برسیم؟ چه کسی ما را به این وضعیت دچار کرد؟ آیا دولت بود که ما را بیچاره کرد یا این شعارهای احمقانه و توخالی که ایران بیرون برود؟ تا کنون نشنیده ام کسی در خیابان شعار بدهد آمریکا بیرون برو. نشنیده ام کسی در خیابان شعار دهد انگلیس بیرون برو. چه کسی مسئول این وضعیت است؟

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: عراق همچنان تحت بند ششم توافق امنیتی میان عراق و آمریکا است و آمریکا هنوز از بند ششم بیرون نرفته است یعنی ما تحت استعمار هستیم و کشور ما مستعمره است چه شما بدانید و چه ندانید. شما به جای اینکه شعار توخالی سر دهید، شعار دهید که آمریکا باید از بند ششم بیرون برود تا ما کشور مستقلی باشیم.

این عالم مبارز عراقی گفت: برخی مردم عجیب الخلقه هستند و نمی توانم تعبیر دیگری درباره آنها به کار ببرم، زیرا آنها انسان نیستند و قطعا عراقی هم نیستند گرچه خودشان اصرار دارند که ما آنها را رهبران اعتراضات مردمی بدانیم اما به خدا پناه می بریم از چنین رهبرانی که می خواهند کشور را به اشغالگران تقدیم کنند وخواستار اشغال عراق توسط آمریکا هستند تا بار دیگر تانک های آمریکایی وارد کشور ما شوند و دست به کشتار مردم بزنند. آیا آن روزها را فراموش کرده اید؟

گفتنی است بند ششم توافق امنیتی عراق و آمریکا تاکید دارد، تمامی تجهیزات و املاک منقول و دارایی‌های منقولی که وارد عراق شده و یا براساس توافقنامه در داخل اراضی عراق به دست آمده، به نیروهای آمریکایی و شرکت های طرف قرارداد آمریکا تعلق دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha