پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ضیافت  افطاری در  دارالقرآن علامه طباطبایی با حضور آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ گرفتگی آفتاب ضررهایی در زندگی بشر دارد، نور آفتاب به جامعه نرسد نوعی کاستی هایی در برکات زمین دارد لذا به ما دستور داده اند نماز بخوانیم تا از خدای متعال بخواهیم منافع نعمت های الهی نصیب ما شود و ضررها از جامعه دور باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سبحانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به خورشید گرفتگی صبح فردا و لزوم اقامه نماز آیات برای آن گفتند: خورشید در قم ساعت 7:12 دقیقه طلوع می کند که همراه گرفتگی خواهد بود؛ گرفتگی تام خورشید ساعت 7:16 دقیقه خواهد بود و در این 4 دقیقه نمی توان نماز خواند بلکه باید صبر کنیم تا از ساعت 7:16 به بعد نماز را آغاز کنیم، اتمام خورشید گرفتگی هم در ساعت 8:22 خواهد بود و یک ساعت و خرده ای گرفتگی خورشید اتفاق می افتد و از خواندن نماز آیات در مدت خورشید گرفتگی نباید غفلت کرد.

معظم له در تبیین چرایی خواندن نماز آیات خاطر نشان ساختند: گرفتگی آفتاب ضررهایی در زندگی بشر دارد، نور آفتاب به جامعه نرسد نوعی کاستی هایی در برکات زمین دارد و مأمور هستیم نماز بخوانیم تا از خدا بخواهیم منافع نعمت های الهی نصیب ما شود و ضررها از جامعه دور باشد.

ایشان با اشاره به حادثه از دنیا رفتن فرزند پیامبر اکرم(ص) گفتند: ابراهیم فرزند پیامبر تب شدید کرد و جان سپرد، اتفاقا همان موقع آفتاب مدینه گرفت و اعراب جاهلی گفتند به خاطر مرگ فرزند پیامبر خورشید گرفته است، رسول اکرم(ص) قبل از این که فرزند خود را دفن کند بالای منبر رفت و اجازه نداد که یک مسأله خرافی در ذهن افراد بماند.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان نوشتن و دست به قلم بودن را برای طلاب و محصلان علوم دینی یک ضرورت دانستند و تاکید کردند: طلاب  و محصلین علوم دینی باید از جوانی دست به قلم باشند و خود را مجهز به سلاح بیان و قلم کنند و از این امر مهم غافل نباشند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha