پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون کرمانی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: تا کارگزاری اهل معنویت نباشد، فرصت خدمت را در مسیر ارتقای معنویت به کار نخواهد گرفت و تا روحش به مقام عدالت نرسیده باشد، در این فرصت خدمت، به سمت عدالت حرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والملسمین علیمرادی، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه طلاب و فضلای استان کرمان که شب گذشته در مدرسه کرمانی ها برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت زینب کبری (سلام الله علیها)، حضور در جمع طلاب و فضلای این استان را مایه مباهات دانست و خاطرنشان کرد: در این مجلس ارزشمند، از خداوند متعالی بهترین ها را درخواست نماییم.

منتخب مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری به حماسه ۹ دی و برجستگی های تاریخی این ایام اشاره نمود و ابراز داشت: مسئله حفاظت از انقلاب و نظام در این ایام به نماد و بروز بصیرت رسیده است.

حجت الاسلام والملسمین علیمرادی در ادامه به وجود مقدس حضرت زهرا(س) و ذکر مصائب و مناقب دختر نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) اشاره نمود و ابراز داشت: ذکر مصائب و مناقب اهل بیت(علیهم السلام) معرفت افزا بوده، انسان را در مسیر حرکت به سمت قله انسانیت هدایت می‌کند.

وی به ارزشمندی توجه آدمی به رضای الهی اشاره نمود و ابراز داشت: اگر انسان با استعانت از ذات اقدس الهی، همه وجود خویش را از غیر خدا تهی نموده، همه وجودش را در راستای کسب رضای الهی سوق دهد، به مقام ملاک، معیار و دلیل سنجش و ارزیابی حق تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام والملسمین علیمرادی، حضرت زهرا (سلام الله علیها) را سندی از اسناد حقانیت امیرالمومنین(علیه السلام) دانست و یادآور شد: حمایت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و غضب و رضایت ایشان، حجت را برای تمام مسلمانان طول تاریخ تمام نموده است.

وی با تأکید بر این که مقام معنوی و الهی فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، این بانوی بزرگوار را به علم هدایت جامعه انسانی در عرصه های سیاسی و حکومتی تبدیل نموده است، ابراز داشت: زهرای اطهر(سلام الله علیها)، در عرصه خانواده و جایگاه همسری، مظهر سکون و آرامش الهی بودند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را اوج قله کمالات انسانی و معنویت نورانی، عدالت و جهاد مبارزه در راه حق و مقابله با باطل ذکر کرد و ابراز داشت: این که زهرای مرضیه(سلام الله علیها)، تمام مصائب و بلاهای را جلیل می دیدند، نشان دهنده مقام حکیمانه این حضرت است.

حجت الاسلام والملسمین علیمرادی معرفت، عقلانیت، معنویت، حکمت و عدالت را رمز ماندگاری مکتب اهل بیت(علیهم السلام) دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی که داعیه‌دار حرکت در مسیر اهل بیت(علیهم السلام) است، بیش از پیش باید به این رموز ماندگاری توجه داشته، معرفت، عقلانیت، معنویت، حکمت و عدالت را سرلوحه تمام امورات خویش قرار دهد.

وی ارائه معالم دینی در عرصه‌های زیست بشری را از مهمترین آرمان‌های اهل بیت(علیهم السلام) برشمرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی با حفظ اصول به سمت آرمان‌ها حرکت می‌کند؛ از بزرگترین آفاتی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، می توان به رخنه مسابقه سلطنت، قدرت، ثروت و رسیدن به متاع دنیا در بدنه نظام اسلامی اشاره نمود.

منتخب مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با الزامات حاکم بر شاکله ساختار و مجموعه کارگزاران نظام  اسلامی اشاره نمود و یادآور شد: تا کارگزاری اهل معنویت نباشد، فرصت خدمت را در مسیر ارتقاء معنویت به کار نخواهد گرفت و تا روحش به مقام عدالت نرسیده باشد، در این فرصت خدمت، به سمت عدالت حرکت نخواهد کرد.

وی با تأکید بر این که صالحان دین، هیچگاه خود را در دام مسابقه قدرت و زر اندوزی و انباشت مال گرفتار نساختند، اظهار داشت: صالحان در ارائه معالم دین بر یکدیگر سبقت می گرفتند و همواره تلاش می‌کردند تا آرامش و آسایش را برای بندگان خدا فراهم نمایند.

حجت الاسلام والملسمین علیمرادی به وظایف طلاب و روحانیون در عصر کنونی اشاره نمود و ابراز داشت: انقلاب میوه حوزه و حوزه پرورش یافته اسلام است؛ حوزه انقلابی حوزه ای است که ملاک های اهل بیت(علیهم السلام) را در خود نهادینه نموده و می تواند با علم اسلامی این انقلاب و نظام اسلامی را استوارتر از گذشته برپا دارد.

وی پرورش انسان‌ها برای حفظ شاکله معنوی نظام و انقلاب اسلامی را از ضروری‌ترین کارهای نظام مقدس اسلامی به ویژه حوزه‌های علمیه دانست و ابرازداشت: لازم است تا حوزه‌های علمیه در کنار تولید علم دینی و تقویت مبانی نظری و معرفتی نظام و انقلاب به امر تربیت نیروها اهتمام بیشتری داشته باشد؛ اگر این شاکله معنوی و عقلانی و الهی توسط حوزه تضمین و تأمین شود، انقلاب و نظام، اسلامی می‌ماند و آرمانی که اهل بیت(علیهم السلام) به دنبال آن بودند، به دست خواهد آمد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به ظلم و ستم گری، غارت و تاراج حکومت های مستکبران در عصر کنونی اشاره نمود و ابراز داشت: دنیا هم اکنون شاهد نتایج حکومت‌های شیطانی، استکباری و یکه‌تاری ایشان در عرصه‌های بین المللی است؛ اگر دنیا طعم واقعی معنویت اسلامی را بچشد، سراسر جهان مملو از امت های متعالی خواهد شد که اخلاق، رافت، صداقت و پاکدستی و خدمت به محرومان و دستگیری از درماندگان، به والاترین شکل به منصه ظهور خواهد رساند.

حجت الاسلام والملسمین علیمرادی با بیان این که این امر زمانی روی خواهد داد که شاکله و ساختار حاکمیت نظام اسلامی بر دست انسان‌های صالح قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تربیت انسان‌های صالح برای ساختارهای نظام اسلامی از وظایف حوزه‌های علمیه است.

منتخب مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، جمع بین اسلام و مردم، اسلامیت و جمهوریت را از شاخصه‌های انقلاب اسلامی دانست و یادآورشد: جمع بین دین و دنیا، دنیا و عقبی، معنویت و عقلانیت از مهمترین رویکردهای امام خمینی(ره) به عنوان پرورش بافته حوزه‌های علمیه بود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه مقدسه باید این شاخص ها را ضمن تبیین راهبردها، راهکارها و طرح های نوی دینی، ارائه نماید؛ کار نباید به جایی برسد که در دستگاه اجرایی دوگانگی حرکت انقلاب و دستگاه اجرایی شکل گرفته، خاستگاه‌های نمایندگان با رسالت‌های انقلاب همخوانی نداشته باشد.

حجت الاسلام والملسمین علیمرادی در بخش پایانی سخنان خود مجموعه فعالیت‌های دینی طلاب را در حفظ اسلام و انقلاب موثر و کارساز دانست و تصریح کرد: ان شاء الله ضمن ارتقاء کارامدی نظام مقدس اسلامی، علم و پرچم اسلام راستین را به صاحب اصلی‌اش، صاحب الزمان(عج) تحویل خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده، نماینده طلاب کرمان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در جمع طلاب و فضلای استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان این که مجمع نمایندگان طلاب این استان اصرار دارد تا همه ساله حداقل سه همایش استانی را برگزار نماید، اظهار داشت: یادواره ۱۴۰ روحانی شهید استان کرمان همه ساله به لطف خداوند متعال و عنایات اهل بیت علیهم السلام سال به سال با شکوهتر و با عظمت تر برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به سیره علمای استان کرمان، آیت الله فیهم کرمانی را از افتخارات استان کرمان برشمرد و ابراز داشت: ظرفیت های بسیار بالا و اسعدادهای بسیار خوب و درخشانی در میان طلاب و فضلای استان وجود دارد، نیاز است این جلسات تقویت و تحکیم شده، در آن جایگاه اصلی و واقعی که شایسته مردمان سرزمین کرمانی است، قرار گرفته در میان حوزه های علمیه بدرخشید.

آیت الله رحمت بمی، از شاگردان امام خمینی(ره) در ادامه این جلسه ضمن تبیین سیره علمای اسلام، به ویژه امام خمینی(ره)، طلاب رابه تامل و دقت در سیره علمای اسلام سفارش نمود و ابراز داشت: امام خمینی(ره) به تمام آیات قران باور داشتند و این موضوع فراتر از قبولی است.

وی باورمندی امام خمینی(ره) به آیات الهی، را مهمترین مولفه موفقیت ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در دروس خویش سفارش زیادی به نماز اول وقت داشتند؛ اگر احوالات تمام علمای تاریخ شیعه را بررسی کنید، همه بالاتفاق، رشد و ترقی در امورات را منوط به نماز اول وقت ذکر کرده اند.

این عالم کرمانی بر اهمیت درخواست از خداوند متعال برای کسب توفیق از ذات اقدس الهی برای بندگی راستین اشاره نمود و ابراز داشت: طلاب و فضلا، در تمام امورات تبلیغی خویش، شکل گیری جامعه قرآنی را مورد توجه قرار داده، بر باورمندی جامعه به آموزه‌های قرآنی تأکید نمایند.

وی به گواه های تاریخی رویکرد علمای در حمایت از آحاد مردم در مواجهه با خشکسالی‌ها و  مشکلات اقتصادی اشاره نمود و یاداور شد: در طول تاریخ بزرگترین خدمات اجتماعی، به پشتوانه روحانیون شکل گرفته است و علما نقش بسزایی در جهت دهی به فعالیت های عام المنفعه داشتند.

آیت الله رحمت بمی تصریح کرد: علما در کنار فعلیت های تبلیغی و فرهنگی هیچ گاه سنگر نقش آفریتی در عرصه های مختلف اجتماعی را خالی نکردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مولا IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    2 0
    نماینده طلاب کرمان هستم تصویر مجری بجای آقای مسلمی زاده را اشتباهی زدید