شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسابقه کتابخوانی

حوزه/ مسئول روابط عمومی موسسه امام هادی علیه السلام از برگزاری مسابقه کتابخوانی چشمه سار کوثر، با همکاری شبکه سراسری معارف، مرکز خدمات حوزه های علمیه و سامانه کتابخوان همراه پژوهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام احمد قادری، هدف از این مسابقه را ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی هرچه بیشتر افراد جامعه با ویژگی ها و خصائص بزرگ بانوی اسلام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دیگر دختران پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله توصیف کرد و افزود: این مسابقه به صورت غیر حضوری و اینترنتی برگزار می شود.

کتاب چشمه سار کوثر  با 180 صفحه، یکی از آثار ارزنده ی حجت الاسلام و المسلمین مهدی عبداللهی است که حاوی ۶ خطبه از خطبه‌های ارزشمند دختران رسول خدا صلی الله علیه و آله می باشد. این خطبه‏ ها نشانگر منزلت رفیع، عظمت مقام و دانش گسترده ی خاندان عصمت و اهل‏ بیت وحی علیهم السلام است که هیچ گوینده و دانشمندی به پای ایشان نرسد و احدی نتواند در نهایت بلاغت و فصاحت، این همه مضامین عالی را در قالب سخن بریزد؛ جز آنان که مهبط وحی، معدن علم و گنجینه حکمت‏ اند و جز در مکتب‏ رسالت و ولایت درس نیاموخته‏ اند.

 از ویژگی های کتاب چشمه سار کوثر، دارا بودن خطبه‌ های ارزشمند دختران رسول خدا صلی الله علیه و آله همراه با ترجمه و اعراب کامل است.

نخستین خطبه، «خطبه فدکیّه» سخنرانی صدّیقه طاهره علیها السلام در جمع مهاجر و انصار برای اثبات حقّ خود و دفاع از قرآن، پیامبر و احکام اسلام است که حجّت را بر همگان تمام کرده و معانی بسیار بلند و عالی را در آن مطرح نموده است. دومین خطبه، سخنان آن حضرت در جمع زنان مهاجر و انصار و در بستر بیماری است که از حق خود و مظلومیّتش و مظلومیّت همسرش علی علیه السلام سخن می‏ گوید و راه عذر و بهانه را بر هر کسی می بندد.
سومین خطبه از زینب کبری یادگار علی و زهرا علیهما السلام است که در جمع کوفیان سخن گفت و مردم را از نتیجه و عاقبت کارشان و زشتی کردارشان آگاه کرد. چهارمین خطبه نیز از زینب کبری سلام الله علیها بوده که بی واهمه از قدرت و سلطه یزید در مجلس او سخن گفت و یاوه‏ گویی او را پاسخ داده و رسوایش ساخت.

خطبه پنجم از دختر دیگر حضرت زهرا علیها السلام، ام کلثوم علیها السلام است که او نیز با مردم کوفه سخن گفته و از بی وفایی و ستم های دردناک آنها شِکْوه می کند.

و آخرین خطبه از دختر امام حسین علیه السلام است که مردم کوفه را مورد خطاب قرار داده، ظلم ها و سرکشی هایشان و مظلومیّت اهل‏بیت را یادآور شد به گونه‏ ای که دلها را آتش زد و سیلاب اشک جاری ساخت.

زمان شروع مسابقه از 11دی همزمان با میلاد مسعود حضرت زینب کبری سلام الله علیها و پایان آن  ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران  می باشد.

  نتایج مسابقه، پس از انجام مراسم قرعه کشی، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و زاد روز میلاد امام خمینی رضوان الله علیه، اعلام و به برگزیدگان از سوی موسسه امام هادی علیه السلام، ۱۰ پلاک طلا مزین و متبرک به نام حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها و جوایز ارزنده ی دیگر اهدا می شود.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در مسابقه، به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه امام هادی علیه السلام به نشانی http://www.imamhadi.ir/ و یا سایت آزمون موسسه به نشانیazmoon.imamhadi.ir مراجعه نمایند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha