جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 880177
۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
تشییع سردار در قم

حوزه/ساعت 16:00است و مردم قم هم اکنون در مسیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران منتظر ورود پیکر شهید سردار سلیمانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ساعت 16:00است و  مردم قم هم اکنون در مسیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران منتظر ورود پیکر شهید سردار سلیمانی هستند. 
امروز دیگر بار عطر و بوی شهادت در شهر قم وزیدن گرفته؛ سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش پس از اینکه رایحه جانفزای شهادت را در استان های خوزستان، مشهد و تهران پراکندند، امروز می‌خواهند با یاران به شهر ما بیایند تا بگویند در باغ شهادت باز باز است.

حال و هوایی وصف ناشدنی در جای جای مسیر تشییع خلق شده است، از بغض هایی که سر باز کرده اند تا جوشش خون هایی که طالب دم مقتولان خود هستند و هیچ نمی خواهند جز انتقام سرداران رشیدشان.
حقا که داغ چنین سرداری قلب ها را رقیق می کند، سرداری که خواب را از چشم های خود ربود تا خواب خوش به چشمان ملتش آید؛ امنیتش را به خطر انداخت تا مردمش لحظه ای نا امنی را نچشند.
تصاویر مختلفی از حاج قاسم عزیز در دستان مردم است، پرچم هایی از نام مبارک قمر بنی هاشم(ع) در حال اهتزاز است؛ تو گویی این دوستداران اهلبیت(ع) بار دیگر به سوگ علمدار نشسته اند، علمداری که در طول 40 سال مجاهدت خود با اقتدا به سقای بی دست کربلا، در راه اطاعت از ولی خود لحظه ای درنگ نکرد.

این اجتماع شکوهمند یاد اربعین را برای ما زنده می کند؛ آنجایی که همه اختلاف های نژادی و ملی و سلیقه ای رنگ می بازد.

اینجا مردم تنها نیامده اند، پدران و مادران شهر فرزندان خود را هم آورده اند؛ وقتی به یکی از این نوجوانان می گویم تو برای چه در ابن روز تعطیل استراحت را رها کرده و خودت را به زحمت انداخته ای، لا چهره ای برافروخته به ما می‌گوید من هم قاسم سلیمانی هستم؛ راست هم می گوید؛ وقتی از کودکی پای این مکتب است، یقینا هم راه حاج قاسم را می رود.

در این میان تلاش می‌کنم با عده ای از حاضرین در این حماسه گفت و گویی بکنم؛ محمدجواد سلطانی طلبه پایه پنج حوزه علمیه قم در این گفت و گو بیان می کند: ما در اعتقادات خود محدود به جسم و یا مزار نیستیم، عبارت«و قبره فی قلوب من والاه» درباره اهلبیت مدفون در بقیع گویای این مطلب است.

وی می گوید: دشمن به خیال واهی خود تصور می کند که با از بین بردن جسم سرداران ما به این حیات طیبه خاتمه می دهد، اما بار دیگر اشتباهی مرتکب شده که ضربه اش را خواهد خورد، چرا که مهم روح و راه شهید سلیمانی و یارانش است که امروز زنده تر و پویاتر از گذشته است.

صادق احمدی نیز در بخش دیگر گفت و گوهای ما عنوان می کند: اینکه مردم از نظر اقتصادی تحت فشار هستند، اما در عین حال همه غصه های خود را فراموش کرده و این حماسه را رقم می زنند، نشان می دهد که در بزنگاه ها پشتیبان نظام اسلامی هستند و ریختن خون سربازان وطن را تاب نمی آورند.

وی مطرح می کند: شهید سلیمانی عمر خود را صرف ایجاد وحدت بین مردم کشورهای منطقه کرد و در مقاطع مختلفی که دشمنان طمع دست درازی به خاک کشور را داشتند، با رشادت های خود مانند کوه مقابل آنان ایستادگی کرد تا به آرزوی دیرینه خود رسید.

احمدی خاطرنشان می کند: این شهید والامقام در زمان حیات خود منشاء برکات فراوانی برای کشور شد، امروز نیز با پیکر خود همبستگی ملی و همچنین اتحاد ملت های ایران و عراق را رقم زده است.
 در این سیل جمعیت پرچم های کشورهای مختلف به چشم می‌خورند، هر چه دشمن بر طبل اختلاف افکند، ممزوج شدن این خون‌ها، قلوب ملت ها را به هم نزدیک کرده و باز تیر دشمن به خطا رفته است.
گ

فتنی است، طبق اعلام روابط عمومی سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم، مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید شهروز مظفری نیا که در این حادثه به همراه سردار سلیمانی به شهادت رسید، ساعت 9.30 فردا سه شنبه در صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س) انجام خواهد شد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha