شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مجموعه آثار

حوزه/ به همت کارشناسان و محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله محمد حسن قدیری تولید و عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ به همت کارشناسان و محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، نرم‌افزار مجموعه آثار  آیت‌الله محمد حسن قدیری تولید و عرضه شد.

گفتنی است، متن 11 عنوان کتاب از آثار آیت‌الله محمدحسن قدیری (رحمه‌الله) و دیگر آثار مرتبط، به زبان عربی و فارسی در موضوعاتی چون: اصول فقه، فقه جعفری، احکام شرعی، محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهند.

رساله توضیح المسائل، الحاشیة علی العروة الوثقی (2 جلد)، البحث فی رسالات عشر، المباحث فی علم الأصول، مقالات و مکتوبات، از جمله آثاری است که در کنار تصاویر، صوت («دروس فرائد الأصول» و «سخنرانی») و چند قطعه فیلم از  آیت‌الله قدیری (رحمه الله) در این نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، از خصوصیات این نرم‌افزار، ارائه آن در قالب جدید کتابخانه استاندارد می‌باشد که این قالب، علاوه بر قابلیت‌های فنی و پژوهشی تولیدات گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، مانند جستجوی ساده و پیشرفته در کتاب‌ها، انتقال متن به نرم‌افزار word، دسترسی سریع به بخش‌های مفید لغت‌نامه، قرآن، کتابشناسی، ویژگی‌های تازه و مفیدی را در خود جای داده است.

برطرف شدن محدودیت در خصوص ابعاد صفحه نمایشِ دستگاه‌های مختلف، امکان به‌روزرسانی مستقیم نرم‌افزار از طریق اینترنت توسط کاربر، در نظر گرفتن میز پژوهشی برای محقق، جستجو در متن کتاب‌ها با قابلیت اولویت‌دهی به نتایج و با عملگرهای استاندارد، بهبود نتایج جستجو بر اساس کتاب، نویسنده و زبان و ... از جمله قابلیت‌های این قالب جدید به شمار می‌رود. 

همچنین این قالب به کاربران نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله محمد حسن قدیری ، این اجازه را می‌دهد که بر هر قسمت‌ دلخواه از متن کتاب، یادداشت‌نویسی کنند؛ همچنین امکان رنگی کردن، نوشتن عنوان و انتساب چند نمایه برای جستجوی سریع‌تر نیز برای کاربر فراهم شده است که همه این یادداشت‌ها، نمایه‌ها و ... در یک ابزار واحد به نام پژوه‌نگار جمع آوری شده و قابل مدیریت توسط کاربر می‌باشد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha