پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهادت حضرت زهرا (س)

حوزه/ جامعه اسلامی، اسلام، دین و مذهب تشیع مدیون حضرت زهرا(س) است چون این بانو باعث تثبیت دین شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد امشب در دهه اول فاطمیه که در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه درقم برگزار شد، بر اهمیت برگزاری ایام فاطمیه تأکید کرد وگفت: جامعه اسلامی، اسلام، دین و مذهب تشیع مدیون حضرت زهرا(س) است چون این بانو باعث تثبیت دین شدند.

سخنران این مراسم با بیان این که مذهب تشیع، مذهب جدیدی نیست و این تصور اشتباهی است که بعضی دارند، افزود: براساس روایات اهل بیت(ع) شیعه پدیده جدیدی نیست که به وقوع پیوسته باشد.

وی بیان داشت: تشیع سابقه الهی از سوی رسول خدا(ص) دارد و این مسئله تبلیغ و به وسیله حضرت زهرا(س) تثبیت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: دشمنان درتلاش بودند موضوع سقیفه را در بین مردم جریان سازی کنند و اگر چه بعدها موفق شدند ولی در همان زمان حضرت زهرا(س) در مقابل آنها ایستاد و فرمود« امامت مسئله الهی است».

سخنران این مراسم افزود: در روایت از معصوم(ع) آمده است« اگر خدا حضرت علی(ع) را خلق نمی کرد تا قیامت برای حضرت زهرا(س) کفی نبود».

وی بیان داشت: این نشان می دهد که مقام حضرت زهرا(س) بالاتر از انبیاء الهی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: اگر بدن مطهر حضرت زهرا(س) را با وجود زنان، حضرت علی(ع) غسل داد، به دلیل کفیت و این که متولی صدیق باید صدیق باشد وهر کسی نمی تواند نمی تواند متولی غسل صدیق باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha