پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ سیزدهمین همایش بین‎المللی دکترین مهدویت /حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شهید سلیمانی مصداق بارز یک شیعه فاطمی بودند و خداوند نیز رحمت و عزتش را به وی عطا نمود و این شهید بزرگوار یک الگوی تمام عیار برای نسل امروز است که می خواهد به دنبال مکتب فاطمی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: امام زمان(عج) می فرماید الگوی من حضرت زهرا سلام الله علیها است به همین خاطر باید الگوی ما پیروان و شیعیان به طریق اولی این بانوی بزرگوار باشد.

وی افزود: ما باید در زندگی فردی و اجتماعی خود جستجو نماییم که حضرت زهرا سلام الله علیها از ما به عنوان یک پیرو و شیعه چه می خواهد و تکالیف ما در این دنیا چیست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه سلام الله علیها فقط الگوی زنان نیست بلکه الگوی همه مسلمانان و همه انسان هاست اما باید شیعیان بیشتر توجه داشته باشند و در تمامی جهات زندگی الگو گیری نمایند.

رئیس موسسه آینده روشن تاکید کرد: ما باید بدانیم در فضای خانواده و فضای اجتماعی چه وظایفی داریم و نسبت به والدین، فرزندان، اقوام و همچنین فقرا و مستمندان جامعه چه اقداماتی انجام بدهیم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شیعه باید دقت نماید چه نشانی از مکتب فاطمی دارد چرا که حضرت الگوی دفاع از ولایت است و همواره در زندگی خودشان مانوس با قرآن و اهل عبادت و در زندگی خود ساده زیست و اهل انفاق بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی افزود: شهید سلیمانی مصداق بارز یک شیعه فاطمی بودند و خداوند نیز رحمت و عزتش را به وی عطا نمود. این شهید بزرگوار الگوی تمام عیار برای نسل امروز است که می خواهد به دنبال مکتب فاطمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ساده زیستی، اخلاص، مجاهدت، دلسوزی برای جامعه بشریت و مسلمانان و مظلومان عالم و… همگی از روحیات این مجاهد عزیر بود و نشان از پیروی از مکتب فاطمی داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکیدکرد: کسانیکه در کسب و کار خود گرانفروشی، کم فروشی و بی انصافی می کنند و یا انسان هایی که در جامعه بی عفتی دارند، هیچگاه نمی توانند ادعای شیعه بودن حقیقی داشته باشند و خود را پیرو مکتب فاطمی بدانند.

وی در ادامه گفت: امروز می توانیم برای جوانان و نسل های امروزی با سربلندی فریاد بزنیم حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز شیعه حقیقی و شاگرد مکتب فاطمی است.

حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی افزود: الگوی سردار سلیمانی حضرت زهرا سلام الله علیها بودند و خداوند نیز رفعت درجه و عزت به ایشان عطا نمودند و در بهترین و زیباترین شکل ممکن به دست پلیدترین و اشقی الاشقیاء به شهادت رسید، چرا که اگر ایشان توسط داعش یا افراد دیگری به شهادت می رسید، اینگونه موج ایجاد نمی کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: مردم ایران قدر شهید سلیمانی را دانستند و با تشییع ملیونی خود در شهر های مختلف نشان دادند که چقدر به ایشان ارادت دارند.

وی تاکیدکرد: به برکت شهادت سردار سلیمانی یک وحدت ملی در ایران ایجاد شد و یک دم مسیحایی در میان ملت های مسلمان شکل گرفت و باید این برکات و این همدلی ها حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha