پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آئین گرامیداشت فاطمیه دوم در بجنورد

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی (س) است، گفت: هرچه در خط زمان پیش می‌رویم و به زمان ظهور نزدیک‌تر می‌شویم، حضرت زهرا (ع) برای دنیا شناخته‌شده‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، امروز در مراسم گرامیداشت فاطمیه دوم، به تبیین فضائل و مناقب حضرت فاطمه (س) پرداخت.

وی اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید: «مَا تَکَامَلَتِ النُّبُوَّةُ لِنَبِیٍّ حَتّی أَقَرَّ بِفَضْلِ فَاطِمَةَ وَ مَعْرِفَتِهَا وَ مَحَبَّتِهَا.» و تأکید می‌کند نبوت تمام پیامبران وقتی کامل و تأیید شد که آن بزرگواران به مقامات و فضائل حضرت زهرا (س) واقف شدند و اهل معرفت و محبت حضرت شدند.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش اضافه کرد: از طرف دیگر امام زمان (عج) هم می‌فرمایند: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ»؛ یعنی حضرت هم که می‌خواهند انسان‌ها را نجات دهند و آن‌ها را راهبری کنند، نرم‌افزار مدیریتش، مکتب فاطمی (س) است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی تمام مدیران الهی مبتنی بر مکتب فاطمی (س) جامعه بشری را اداره و رهبری می‌کنند، سه حقیقت برای ما معلوم می‌شود.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش ادامه داد: حقیقت نخست این است که تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی (س) است و حقیقت دوم اینکه هرچه در خط زمان پیش می‌رویم و به زمان ظهور نزدیک‌تر می‌شویم، حضرت زهرا (ع) برای دنیا شناخته‌شده‌تر خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان شمالی اضافه کرد: حقیقت سوم این است که انسان‌ها هم به‌تدریج این حقیقت را که تنها راه نجاتشان مکتب فاطمی (س) است و اضطرار خود به مکتب فاطمی را بیشتر احساس می‌کنند.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش اظهار کرد: الگو بودن حضرت فاطمه (س) برای امام زمان (ع) یعنی حضرت صدیقه طاهره (س) ترسیم‌کننده نقشه راه حرکت کلان عالم به سمت هدف خلقت است.

وی با بیان اینکه شاید از اسرار اینکه در روایت حضرت زهرا (س) شب قدر معرفی شده است، همین مطلب باشد، افزود: شب قدر، نماد مقطع و نقطه عطف تعیین سرنوشت انسان‌ها است؛ یعنی سرنوشت انسان‌ها با حضرت زهرا (س) گره خورده و بشر تنها در ذیل مکتب فاطمی (س) و به تعبیری ولایت فاطمی (س) به حقیقت سرنوشت خود نائل می‌آید.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش گفت: در زیارت‌نامه حضرت به این نکته اشاره شده که ما با تصدیق حضرتش یعنی استقرار در ولایت و مکتب فاطمی (س) در صراط مستقیم نبوت محمدی و امامت علوی قرار گرفته و به سرور تامّ و واقعی می‌رسیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه مکتب دو ویژگی مهم جامعیت و تضمین و اعتبار دارد، باید گفت معتبرترین و اطمینان‌بخش‌ترین مکتب عالم، مکتب فاطمی (س) بوده و حدیث مشهور نبوی (ص) که می‌فرماید: «إنَّ اَللَهَ یَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ یَرْضَی لِرِضَاهَا» ناظر به همین حقیقت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha