شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تفسیر قرآن-آیت الله فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تمام اصول تربیت، معطوف به دوران طفولیت است، لذا نیازمند نظارت مستمر بر مهدهای کودک و محتوای آموزشی آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، نشست اعضای کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور نماینده ولی فقیه، مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش، ائمه جمعه شهرستان ها، مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران و معاونان پرورشی شهرستانها و مناطق استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  فلاحتی در نشست اعضای کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان با اشاره به توجه کشورهای توسعه یافته به علوم انسانی  اظهار داشت: ضروری است توجه به تعلیم و تربیت از دوران کودکی انجام شود و آموزش مدوّن در مهدهای کودک و نظارت بر شیوه های جذب مربیان این مراکز نیاز امروز جامعه ماست.

 وی با تأکید بر ضرورت توجه دولت به مقوله آموزش و پرورش در بودجه سالانه خاطرنشان کرد: علاوه بر امکانات، مدیریت جهادی هم در این زمینه بسیار مثمرثمر است.

 رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گیلان  با برشمردن برخی شاخص های مدیریت جهادی در نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: درک تعاملی، برنامه ریزی مداوم، مطالعه مستمر، درک نیازمندی های جامعه و تربیت دینی دانش آموزان از مهم ترین این شاخص هاست.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت در مدارس، بیان کرد: معلمان به ویژه مدیران باید اقامه نماز اول وقت در مدارس را نهادینه کنند.

امام جمعه رشت به ورود خواهران طلبه به حوزه های علمیه اشاره کرد و یادآور شد: خواهران طلبه به سه منظور فهم معارف دین، خودسازی و همچنین عرضه و تبیین بی منت معارف دین به دانش آموزان باید وارد حوزه های علمیه شوند.

 وی با اشاره به اعتبارات کم آموزش و پرورش و پژوهش در بودجه سالانه کشور، تصریح کرد: ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها از خیران برای انجام فعالیت های فرهنگی جذب بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha