جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید مصطفی خلیلی

حوزه/ شهید مدافع حرم شیخ مصطفی خلیلی؛ شهیدی که با کنایه و اشاره تذکر می داد و به صراحت امر به معروف نمی کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شهید شیخ مصطفی خلیلی کسی بود که موفقیت های زندگی اش را مدیون مسجد می دانست و همیشه می گفت: «هر چه دارم از فعالیت در مسجد دارم».

تولد و آموزش

شهید مدافع حرم حجت الاسلام مصطفی خلیلی بلوطکی به سال ۱۳۶۷ شمسی در اهواز به دنیا آمد. از کودکی به مسجد علاقه داشت و در آن زیاد رفت و آمد می کرد.

او در سال ۸۶ در رشته حقوق قبول شد، ولی نرفت. می گفت: دوست ندارم وارد مکانی شوم که دختر و پسر در آن مختلط هستند. به مسائل دینی و اخلاقی اهمیت می داد و لذا وارد حوزه علمیه شد و درس های حوزه را تا پایه نهم خواند.

او علاوه بر درس، کارهای تبلیغی و فرهنگی اش را مستمر و بانگیزه در مسجد انجام می داد و اوقات فراوانی را در حل و فصل مشکلات دیگران و از جمله طلاب صرف می کرد.

اخلاق طلبگی

از خصوصیت بارز شهید اهتمام فراوان او به نماز اول وقت بود. به نماز شب اهمیت می داد و همسرش در این زمینه می گوید: «از صدای قرآن خواندن و گریه کردنش می فهمیدم که برای نماز شب بیدار شده است».

همیشه بیش از سخن گفتن، با عمل خود بر دیگران تأثیر می گذاشت. به پدر و مادرش بسیار احترام می گذاشت. شهید اهل صله رحم بود و اگر کسی مریض می شد، به عیادتش می رفت.

همسر شهید می گوید: «هیچ وقت انتظار کمک از شخصی را نداشت و توکلش فقط به خدا و امام زمان(عج) بود. همیشه در کارهای خانه به من کمک می کرد و خیلی برای پسرمان وقت می گذاشت».

انگیزه اعزام

همسر شهید می گوید: «به ایشان گفتم: ما الآن اول زندگی هستیم، اگر می شود چند سال دیگر بروید، ایشان می گفت: فکر کن که الآن امام حسین(ع) به ما نیاز دارد، آیا من می توانم بگویم که ای امام! الآن صبر کنید من چند سال دیگر می آیم!!

وقتی برادرش به شهید گفت پس خانواده ات چه می شود؟ گفت: زمانی که مسأله جهاد پیش آید، خانواده اولویت دوم می شود و رفتن به جمع مدافعان حرم برایم تکلیف است.»

پرواز ملکوتی

این روحانی مجاهد در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا به همراه گروه به محاصره تکفیری ها در آمدند و عاقبت پس از ساعت ها جنگ و مبارزه در سال ۱۳۹۴ شمسی آسمانی شد.

جسد مطهر ایشان در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

فرازی ار وصیت نامه

هر کس با هر اعتقادی که هست، پیرو خط ولایت فقیه باشد و از رهبرمان، مولا و سرورمان حضرت سید علی خامنه ای پشتیبانی و حمایت کند.

عاش سعیدا و مات شهیدا

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha